1

Onderwerp: Afsmeren met slagroom??

Heeft iemand dit weleens geprobeerd?

Zoja hoe kan je dat het beste doen?

Alvast bedankt,

2

Re: Afsmeren met slagroom??

Ik wel, tenminste in het begin. Nu doe ik het met botercreme, daar krijg je ze véél strakker mee!!!

Gewoon een kwestie van een dikke laag erop smeren:)

groetjes Wilma

3

heb het nog nooit geprobeerd.. maar t word natuurlijk niet hard.. dus of je fondant dan mooi word?

Carpe Diem... dat heb ik zeker geleerd het afgelopen jaar..

4

Daar was ik inderdaad al bang voor. Normaal gesproken gebruik ik ook botercreme maar wilde eens iets anders proberen.
Ik wilde de taart gaan vullen met slagroom en verse aardbeien dus dacht misschien ook afsmeren met slagroom. Misschien toch niet zo'n goed idee dan.

In ieders geval bedankt voor de reactie's

5

Je kan niet afsmeren met gewone slagroom en dan bekleden met fondant.Van de slagroom gaat fondant smelten.

Een goed alternatief voor boterecreme is ganache. 1 deel slagroom tot aan de kook brengen en mengen met 2 delen (in kleine stukjes gebroken) pure of 3 delen melk/witte chocola.

Je zou ook botercreme kunnen maken en dan patidess slagroomsmaak erdoor heen dan heb je toch de slagroom smaak, maar de stevigheid van botercreme

Zijn de taarten bij Sandra in de maak, dan weet je zeker dat die smaakt ;p www.taartenvansandra.nl

7

ik heb veel gehoord dat als je het met slagroom afsmeert, dat niet goed is voor je fondant/marsepein.ik gebruik dus ook alleen botercreme, en dat gaat bij mij gewoon goed :)

8

Ik heb het ook nog nooit gedaan, maar ook hier al veel gelezen dat alles wat te nat is (zo ook slagroom, bevat veel water) je marsepein of fondant gaat smelten.
Wel heb ik eens afgesmeerd met bavarois (is ook te nat) en daar ging het inderdaad mis. De marsepein scheurde bovenop en zakte zo naar beneden, lag het onderaan de taart. Balen,  :grr: maar heb ik wel van geleerd.

9

Ik heb uit gemakzucht mijn taart 1x afgesmeerd met slagroom.De marsepein begon te huilen.Die was na een paar uur zeikens nat geworden en heb die maar weggegooid was dus nog laat klaar met die taart.Ik doe het sindsdien altijd met botercreme

10

Iedereen bedankt voor de reactie's ik heb hem toch maar afgesmeerd met botercreme (daar had ik de spullen voor in huis ;) )
Wel gevuld met slagroom en verse aarbeien.

11

ik heb wel eens een taart met slagroom/bavarois afgesmeerd, maar hem daarna niet met parsepein bekleed, maar hem bestrooid met chocoladesnippers/krullen.
dat bleef mooi zitten en was lekker.