1

Onderwerp: Graag jullie tips voor mijn 3D-project

Ik ben gevraagd om een 3D-tractor te maken voor 60 personen. De tractor ga ik maken uit cake, voor ongeveer 30 personen. En daarbij nog een ondertaart uit biscuit (ook voor 30 personen). De tractor gaat dus best groot worden. Nu vroeg ik me af wat jullie zouden doen met de wielen: maken uit puur fondant of ze snijden uit cake en bekleden met fondant?
Nog een bijkomend vraagje: ik heb hemelse schrik dat de tractor in de ondertaart gaat zakken. Ik heb niet onmiddelijk een cakeboard liggen waar ik de tractor op kan plaatsen. Hoe kan ik dit oplossen?

Bedankt voor jullie antwoorden!

Groetjes van Natascha!

2

Re: Graag jullie tips voor mijn 3D-project

Een kleine verandering: de ondertaart wordt een stapel van 30 cm en 25 cm (40 personen), de tractor voor 20 personen. Niemand die raad kan geven?

Groetjes van Natascha!

3

Van cake snijd je natuurlijk kleinere plakken, maar het is wel weer veeeel zwaarder op zo'n stapel... Je ziet wel eens van die wiltonplates? Misschien is dat iets voor de stevigheid?

Ik heb er zelf geen ervaring mee, probeer alleen een beetje mee te denken... Succes!

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

Ik gebruik cakeboards (die van 4 mm) en ik zou dat toch wel aanraden, die zijn goed stevig!
Ik gebruik de plastic dowels van Wilton die je op maat kan snijden. Bij grote stapeltaarten doe ik die in de onderste 3 taarten en de bovenste stapel ik wel met houten dowels.
Maar als je zorgt dat je genoeg plastic dowels in de ondertaart stopt en een cakeboard gebruikt, zou het wel moeten lukken hoor  :Y

Qua wielen: als je voor snel kiest zou ik gaan voor fondant en anders cake bekleden. Zorg dat je de tractor iets insnijdt, zodat de wielen er een beetje in vallen, anders ziet het er zo tegenaangeplakt uit.

5

Heel erg bedankt om mee te denken  :Y   :thumb:  Hier kan ik zeker iets mee!

Groetjes van Natascha!