1 Laatst bewerkt door sweetheart88 (20-08-2011 21:41)

Onderwerp: Lp tjes

Morgen komt er nog een taart bij maar deze wilde ik alvast showen

Lp tjes! Ik moest er maar liefst 20 cc van maken....

Onder heb ik wat vragen zou iemand die willen beantwoorden? Bedankt!

http://www.uploader.be/082011/20_1313872709.jpg

Nu heb ik een vraag:

Ik bakte deze in dr oetker vormpjes, deed ze in een siliconen bakvorm waar de vormpjes stevig in stonden, deed overal even veel beslag in (42 gram) streek met een lepel alles nog wat extra goed naar de zijkanten en wat glad en na het bakken gingen de vormpjes los laten :( Waar ligt dat aan?? Aan die vormpjes van Dr Oetker of ????
Ik heb ook witte van tja eehhhumm ben de naam even kwijt! iets met marie?? En daar gebeurde het niet bij (maar laat dat nou net een kleine lading zijn geweest voor eigen gebruik :( )

Het is niet zo heel erg maar kan ik ze zo wel weg geven ?

En ik heb bij een aantal gehad dat hoewel ze goed gaar waren ze toch wat in gingen zakken in het midden dat je echt zo'n kuil kreeg, waar ligt dat aan ?

En dan nog een laatste vraag  O-)  Als je geen bobbel wilt dan kan je er een snijplank opleggen toch? Doe je dat meteen na het bakken of laat je ze eerst afkoelen ?

Heb nog niet veel ervaring met CC maar de klant wilde ze toch graag hebben dus beetje beginners vragen misschien ;)

2

Re: Lp tjes

Het antwoord op de papiertjes vraag heb ik niet, er is wel een eerder topic over geweest dus met de zoekfuncties moet je eind komen.

Ik vind ze er helemaal geweldig uitzien, super kleuren. Dat de papiertjes een beetje los zitten ziet de klant waarschijnlijk niet eens. Niks over zeggen, net doen of het zo hoort zou ik zeggen. Makkelijk met eten  :P

Wat de bult en de plank betreft....direct uit de oven de plank er op!

Ben benieuwd naar je bijpassende taart!

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)

Ik heb toevallig gisteren een topic gelezen over dr Oetker, daar zijn meer klachten over!

Op de rest kan ik je geen antwoord geven!

I just love cake!
Groetjes Laura

Mmm de papiertjes zijn nog losser gegaan  :/
Ligt dat aan het weer ofzo?
Al staan ze wel op een redelijk koele plaats...

5

Als je een bakblik gebruikt waar je vormpjes strak inzitten dan hebben de vormpjes na het bakker eerder de neiging om los te laten lijkt me. Ze zijn tijdens het bakken namelijk goed bij elkaar gehouden maar zodra ze "vrij" zijn moet het papier wel heel goed aan de cake plakken wil ie niet loslaten.

Ik weet dat dit niet de (hele) oplossing van het probleem is maar in dit geval wel een deel misschien   :think:

6

House of marie vind ik de beste cupcakepapiertjes. Bij andere merken had ik ook het probleem dat de papiertjes los lieten of te vettig waren.. Maar ik weet natuurlijk niet waar het eigenlijk aan ligt dat de papiertjes loslaten.. En inderdaad uit de oven en de plank er heel even op.

nnicole1234 schreef:

Als je een bakblik gebruikt waar je vormpjes strak inzitten dan hebben de vormpjes na het bakker eerder de neiging om los te laten lijkt me. Ze zijn tijdens het bakken namelijk goed bij elkaar gehouden maar zodra ze "vrij" zijn moet het papier wel heel goed aan de cake plakken wil ie niet loslaten.

Ik weet dat dit niet de (hele) oplossing van het probleem is maar in dit geval wel een deel misschien   :think:

Ze zaten niet te strak maar gewoon normaal..
Zodat ze mooi in vorm zouden blijven..

8

Met de Dr Oetker papiertjes heb ik zelf nog geen problemen gehad...

Misschien een tip voor als je ze nog moet leveren: beetje eetbare lijm op de zijkanten en onderkant van de cc's, dan plak je het zo "vast" aan het papiertje. Laatste redmiddel...dat dan weer wel  :/

9

ik doe er altijd iets minder boter in en heb er dan (tot nu toe) geen last van :Y

Het leven is een feestje maar je moet wel  zelf de slinger ophangen!!!!!!!!!!
Opbouwende kritiek is altijd welkom

10

Misschien heb je de cakejes te snel uit de bakvorm gehaald, dan willen de papiertjes nl ook wel eens los laten. Dus echt even laten afkoelen in het bakblik!
(Maarreh... ik hoor deze klacht vaker bij Dr Oetker... :think: )

Erg leuke en originele cakejes trouwens!!! :thumb:

Een taart en een workshop voor elke gelegenheid!
Kijk op www.omabaktaart.nl of mail je op info@omabaktaart.nl

11

Liesbeth1980 schreef:

Misschien heb je de cakejes te snel uit de bakvorm gehaald, dan willen de papiertjes nl ook wel eens los laten. Dus echt even laten afkoelen in het bakblik!

Grappig om te lezen,want als ik dat doe dan gaan bij mij juist de papiertjes loszitten.
Ik haal ze daarom ook altijd meteen uit de bakvorm en laat ze op die manier afkoelen.

www.bakedbytam.tk
En voor meer taartje kun je en kijkje nemen op mijn Facebook!!!

12

Mamav2Boys schreef:
Liesbeth1980 schreef:

Grappig om te lezen,want als ik dat doe dan gaan bij mij juist de papiertjes loszitten.
Ik haal ze daarom ook altijd meteen uit de bakvorm en laat ze op die manier afkoelen.

Ik ook  :lol:

13

Ook ik heb ditzelfde probleem met papiertjes van dr. Oetker. Andere papiertjes heb ik geen probleem mee, maar die worden weer zo vettig, en dat heeft dr. Oetker dus weer niet. Deze zijn wat dikker, en stugger, en ik denk dat dat dus juist het probleem is. Doordat ze zo stug zijn hechten ze minder aan de cakejes. House of Marie heb ik nog nooit geprobeerd, vind ze nogal aan de prijs.

14

Ik heb dit probleem ook gehad bij de oetker papiertjes ik gebruik ze dus ook nooit meer.
Ik zweer bij de house of mary papiertjes en ja ze zijn iets duurder maar wel heel veel keuze in kleurtjes enzo en geen ergenis van loslaten en dat is me heel wat waard!

De cc's zien er leuk uit hoor ondanks de los gelaten papiertjes,maar ik snap heel goed  dat je baalt dat had ik toen ook  :(

15

Ik hoop dat de taart het dan goed maakt...
Foto volgt morgen..

Ik heb het ook  :s met de baking cups van Dr. Oetker,gebruik ze dus nooit meer!

De andere die je bedoeld zijn van House of Marie.
Ik vind die het beste,blijven mooi van kleur en ook in vorm.

Succes!

Het gaat niet om de weg die je inslaat,maar het spoor dat je nalaat.

Ik heb laatst nog een hele berg cc's gemaakt in Dr Oetker papiertjes en heb geen problemen gehad met loslaten. Ik haal ze na het bakken gelijk uit de bakvorm en leg ze dan ondersteboven op een rooster, dan blijven ze (bij mij in ieder geval wel  :) ) zitten.

Succes! En oh ja, niet geheel onbelangrijk: je cc's zijn superleuk!!!

18

Ik gebruik ook altijd dr Oetker vormpjes. Heb je ook even goed geklopt met de vorm zodat eventuele luchtbelletjes er goed uit gaan? Ik haal ze overigens ook meteen uit het bakblik (gebruik ook een silicone)

ook ik heb nu een eigen site, lekkere keek

19

mijn probleem is dus dat die van house of marie ook loslaten in een vorm maar ook erbuiten? vind ik voor die prijs!niet kunnen, zeker niet als ik cc moet maken voor iemand anders...

Hellup??

Ik heb ze eerder ook van Dr, Oetker gehad wat een crime!
Ik heb ze een mail gestuurd en ze zouden ernaar kijken dat is nu 1 jaar geleden en het is dus nog steeds hetzelfde jammer!
Ik kreeg wel een doosje met bakspullen thuisgestuurd maar het is best frustrerend. Ik zie je cc niet er staan kruisjes.
Succes!

Groetjes P@trici@

21

Hoi,

Als ik mijn cupcakes na het bakken ca. 10 min. in de bakvorm laat zitten en ze daarna op een rooster verder laat afkoelen, heb ik geen last van papiertjes die loslaten, ongeacht het merk. Hopelijk heb je wat aan deze tip.

Over je 2e vraag heb ik wel eens gelezen dat dat kan komen omdat ze dan toch net iets te kort zijn gebakken...

En je 3e vraag is idd. meteen vanuit de oven even een snijplank erop. Niet te lang, want ook dan kunnen je papiertjes loslaten (door warmte/vocht die/dat niet weg kan door de plank.

Gr.
Sandra