1

Onderwerp: Hoe chocoladepasta en mouse vullen?

Hoi taartenbakkers!

Ik heb een paar keer een laag chocoladepasta en mouse gemaakt, maar ik krijgt dat niet netjes gevuld.
Mijn biscuit gaat dan helemaal plakken en trek ik dan stuk omdat je pasta zo blijft plakken.
Steeds gaat mijn bodem hierdoor stuk en kan ik niet mooi elgaal vullen. Ik gebruik het bischuit van fun cakes.

2

Re: Hoe chocoladepasta en mouse vullen?

Owja, mijn vraag is natuurlijk hoe kan ik dit het beste vullen en vorokomen dat het overal aan gaat plakken??

3

Misschien de pasta wat verwarmen in de magnetron ? Dan wordt het wat dunner en kun je het doorroeren en beter smeren .

Carpe Diem !

4

monique63 schreef:

Misschien de pasta wat verwarmen in de magnetron ? Dan wordt het wat dunner en kun je het doorroeren en beter smeren .

:Y  :Y

5

Met pasta is dat denk ik idd een goed oplossing, die ga ik de volgende keer zeker proberen!!
Maar neem aan dat de mousse niet in de magnetron kan, vanwege de slagroom, zal die dan denk ik in elkaar zakken. Ik zit er iedere keer weer mee te prutsen en gaat mn kapsel weer stuk

6

Pasta idd in de magnetron en bij de mousse zou ik een slagroomspuit o.i.d. gebruiken.

Je vindt mijn taarten ook op Facebook: https://www.facebook.com/bakkriebels/
Wat meer lezen bij mijn baksels? http://bakkriebels.nl/

7

Home mAade schreef:

Pasta idd in de magnetron en bij de mousse zou ik een slagroomspuit o.i.d. gebruiken.

Super idee!! Waarom ben ik daar nooit op gekomen :/
Thanks Lady`s

8

Maar eh....mousse is toch luchtig ? Dat kun je toch makkelijk smeren ? Desnoods met een warme spatel .

Carpe Diem !

9

Hij blijft bij mij op de een of ander manier plakken, en mn kapsel is zo luchtig dat deze dan meteen stuk breekt. Ik kan `m wel goed uitsmeren, maar doordat het plakt aan mn spatel trek ik mn kapsel stuk, weet niet hoe ik het anders moet uitleggen  :nooo