1

Onderwerp: Kokos, maar dan grof

Voor een taart die ik ga maken heb ik geraspte kokos nodig.
Dat is te koop bij AH, maar je betaald je blauw voor een klein potje van 55gr en daar heb ik echt niet genoeg aan.. ik heb zeker 10 potjes nodig dan..

Nu verkopen ze bij de toko en turk achter mij ook kokos per halve kg of kg. Maar ik vind deze eigenlijk wat te fijn geraspt. Weet iemand waar je grover geraspte kokos kan krijgen? (liefst omg Amsterdam/Zaandam)

2

Re: Kokos, maar dan grof

bij de jumbo in zakjes van 250 gram..

Carpe Diem... dat heb ik zeker geleerd het afgelopen jaar..

3

Gewoon zelf raspen. Bij veel winkels en toko's hebben ze blokken Santen. Dat is kokos. Staat bij de geraspte kokos.

www.lindelicious.nl       Elke taart uniek!

4

Ik loop net een supermarktje uit in Shadwell London met een zak met grof geraspte kokos!! :) in de koffer!!

5

Santen is geen kokos, maar ingedikte kokosmelk dat wordt gewonnen uit geraspte kokos. Wanneer je de santen verwarmd smelt het, hier zitten geen stukjes in. Kan je dus niet als vervanging voor geraspte kokos nemen.

Enne, Marco, nou maar hopen dat ze niet je koffer doorzoeken en daar dat rare witte spul vinden, haha!

6

Hihi don't ya worry! Ik maak er wel bolletjes van :)

7

Marco schreef:

Hihi don't ya worry! Ik maak er wel bolletjes van :)

:lol:  ik zou deze niet inslikken

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)

8

Marco schreef:

Ik loop net een supermarktje uit in Shadwell London met een zak met grof geraspte kokos!! :) in de koffer!!

" liefst in de buurt van Amsterdam/Zaandam " schrijf je in je 1e post en je haalt het in Londen ???? :lol:  :lol:  :lol:

Wat je ver haalt is lekker zegt men... :Y

Carpe Diem !

9

haha ja ben hier een weekend en kwam het bij toeval tegen :)

10

Ja dat dacht ik wel  :+

Carpe Diem !

11

Ze hebben hier in de supermarkt alleen al sowieso veel meer aan spullen. Verrassend ook dat het DrOetker pakket bijv hier al veeeeel meer dingen heeft staan.. en.. het kost niks! Zoveel dingen van onder een pond, dus max een euro. Zou bijna een koffer gaan kopen om nog meer mee te nemen haha, maar.. koffer kopen.. dan loont het niet meer :)