1

Onderwerp: hulp gevraagd bij bruidstaart + 3 laags standaard

Hallo iedereen,

Jullie kennen we nog niet echt, want ik heb tot nu toe niets kunnen meedelen waar jullie wat aan hadden omdat ik nog beginnend ben. Ik heb vaker 'gewone' taarten gemaakt.

Maar ik zit nu met een probleem. Ik gebruik sinds kort de bekende mix voor biscuit omdat ik dan de taart luchtiger krijg dan mijn oude recept voor biscuit. Ik heb net een taartvorm gevuld van 33,5cm. Nu is de biscuit helemaal niet goed gerezen en de taart is zelfs gekrompen! Hij is zeker wel 3 cm smaller dan de vorm zelf is. De vorige keren dat ik deze mix gebruikte was in een kleinere taartvorm en toen had ik het probleem niet(zo). Weten jullie wat ik verkeerd doe??

Daarnaast heb ik nog een vraag over de taartstandaard die ik heb. Het is voor 3 lagen van 3 verschillende maten met een dikke paal in het midden. Hoe krijg ik de taarten er mooi tussen? Welke volgorde moet ik aanhouden, moet ik van te voren een gat erin 'boren'? Kan mij iemand vertellen hoe dit moet??

Groetjes Sietske

En alvast heeeeeel erg bedankt!!!

2

Re: hulp gevraagd bij bruidstaart + 3 laags standaard

Bij een grote bakvorm kun je beter een heating core gebruiken,deze geleid de warmte beter.Zie deze link: http://www.deleukstetaartenshop.nl/bakv … p-176.html
Het krimpen komt doordat je kapsel te lang in de oven heeft gestaan.

Ik kan je helaas niet helpen met je 2e vraag.

Tegenwoordig kun je vanalles worden,ik heb besloten om gewoon mezelf te blijven!

3

Kun je die standaard dan niet uit elkaar halen?
Ik had er ooit één te leen en  zette dan de taart op de eerste schijf en maakte dan een gat in de taart en kon dan de buis daarin schuiven en vast draaien (er zat dus schroefdraad op)...en zo ging je dan verder met de tweede taart.
Daarna heb ik toen wat slagroom gespoten rondom de buis zodat dit weer netjes was...je zou ook iets van icing kunnen doen of dit weer wegwerken met bloemen of iets anders.

als je het netjes diet, hoef je niets weg te werken.
ik heb een tijdje terug een how to gemaakt:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=121788

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5

Aha.,..tja...dit is inderdaad zo netjes weg te werken met marsepein of fondant maar dat was er in de tijd dat ik die bruidstaart maakte nog niet zo voor handen voor een taartenbakster.
Het werd dus een slagroomtaart. :P

ahhh... ik dacht dat je een gat boorde in een fondanttaart en het dan wegwerkte met slagroom!!! hihi

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

7

tipsytaartje schreef:

ahhh... ik dacht dat je een gat boorde in een fondanttaart en het dan wegwerkte met slagroom!!! hihi

:Y
Andere tijd...andere materialen en ingrediënten.  ;)

De how to was wel heel errug goed.  :thumb: