1

Onderwerp: Deze moest vervoerd, vanmiddag om 13.00 uur, ENG, met die warmte !!!

Wat vond ik het eng, het was bloedheet, wel een airco in de auto maar het was mijn eerste stapelopdracht voor onbekenden.
Maar..... hij is helemaal heel, zelfs met de sprieten, aangekomen.
Taart was voor een syndroom van down meisje dat een surprise sweet sixteen party zou krijgen.
Gek van tassen en hartjes...
Iemand nog tips om het fondant stevig aan de sprieten te krijgen ?
Had ze dun uitgerold en met de draad ertussen laten drogen maar het wilde toch niet helemaal zo.
Gelukkig met eetbare lijm wat vast kunnen zetten maar het was niet ideaal, dus tips.... van harte welkom
http://www.mijnalbum.nl/Foto-433OZ7FS-D.jpg

Taarten... voor mij een inspannende ontspanning

2

Re: Deze moest vervoerd, vanmiddag om 13.00 uur, ENG, met die warmte !!!

Helaas geen tip voor de sprieten, maar ik vind het een super leuke taart!!

3

Leuke taart!

Ieder zijn smaak, ieder zijn taart! Ook voor al uw eetbare prints! Info?
www.smaaktaart.nl

4

Leuke taart, hoor! Kan me je doodsangsten voor het vervoer wel  voorstellen...  Voor wat betreft je vraag: ik heb hier wel eens een tip gelezen om aan de achterkant van het figuurtje een lijntje icing aan te brengen en hierin het ijzerdraad te laten drogen. Je kunt de icing natuurlijk in dezelfde kleur maken als het figuurtje, in jouw geval dus een hartje.

Al mijn creaties nu ook online te zien op mijn vernieuwde website: www.taartenmiep.nl

5

Wat een leuke, strakke stapel! :Y

Het fondant op de sprietjes konden niks hebben of ze gingen verschuiven.
Had voor ik eraan begon al goed hier en daar gezocht naar de tips, zo er dus achtergekomen om het in elk geval goed en voedselveilig vast te kunnen zetten (superhandig dit forum hoor  :Y  :Y )
Ga ik het eens met icing proberen, want sprietjes op een taart vind ik toch wel erg leuk.

7

Al een beetje lijm aan de draad en dan door de flowerpaste. Met fondant wil het bij mij ook niet zo lukken, met flowerpaste gaat het beter. De volhouder wint!

Biggeltaart schreef:

Al een beetje lijm aan de draad en dan door de flowerpaste. Met fondant wil het bij mij ook niet zo lukken, met flowerpaste gaat het beter. De volhouder wint!

Bedankt voor je tip  :Y  :Y
Ga ik eerst proberen tylose aan het fondant toe te voegen, en idd wat lijm aan de draad.
Wil het liever bij fondant houden aangezien ik dat goedkoop via mijn werk kan inkopen maar mocht het niet lukken, dan toch maar eens kijken of ik ergens in de buurt aan flowerpaste kan komen.

9

asmetdrhobby schreef:
Biggeltaart schreef:

Bedankt voor je tip  :Y  :Y
Ga ik eerst proberen tylose aan het fondant toe te voegen, en idd wat lijm aan de draad.
Wil het liever bij fondant houden aangezien ik dat goedkoop via mijn werk kan inkopen maar mocht het niet lukken, dan toch maar eens kijken of ik ergens in de buurt aan flowerpaste kan komen.

Ahhhh, ik ging er eigenlijk al vanuit dat je tylose had gebruikt. Dat is toch echt wel nodig! Zul je zien dat het beter gaat.

10

je kunt eens proberen eerst een oogje te maken in je draad, daar een bolletje verharde fondant omheen schuiven en dan pas je hartjes (of iets anders) er op te plakken.
Gegarandeerd vast!

11

leuk!