Onderwerp: Bumbaverhaal: 3 taarten worden 1...

Altijd lastig om een passende titel te vinden...
In dit geval was het niet zo moeilijk.

De ontvanger vroeg mij om een Bumbaverhaal weer te geven in 3 losse taarten op een standaard, en dit zo te doen dat alle drie de taarten een zouden worden... Pffffff, het ontwerp was al een kluif...

Totdat ik het Bumba zoekboekje van mijn zoontje achterover had gedrukt en ontdekte dat iedere kijkplaat eigenlijk uit 3 gedeeltes bestond. De grond, het midden en de lucht. Op iedere plaat leek er bijna een lijn te lopen die de zoekplaat in drieën deelde. Dit bracht mij op het volgende idee:

http://d3r6fppmnpquqq.cloudfront.net/35/ad/i45722933._szw1280h1280_.jpg

De onderste taart zou een afbeelding worden van de grond van een parkje, de diertjes zijn nagemaakt van het Bumba boekje, dus geïnspireerd op de tekeningen.

De middelste taart zou de binnekant van de circustent weergeven, met muzieknoten, vlaggetjes, Tumbi als topper die trommelt en andere details.

De bovenste taart zou de lucht zijn. Bumba als topper op een wolk, jonglerend met ballen met hierin de 1.
Zijn naam in een zeppelin/luchtballon omringd door wolkjes etc.

Bij deze de foto's, sorry kon niet kiezen... :lol:  :o  ;)

http://dmqg0yef478ix.cloudfront.net/5b/ad/i45722971._szw1280h1280_.jpg

En de mepper, met het favoriete knuffeltje van Rajan ;)
http://d3r6fppmnpquqq.cloudfront.net/38/ad/i45722936._szw1280h1280_.jpg

Het luchttaartje was een chocoladetaartje gevuld met donkere ganache en zwarte kersen.
Het tententaartje was een vanillebiscuit met een merinquecreme, gecarameldiseerde suiker en mandarijntjes.
Het parkje was een vanillebiscuit met vanillecreme en een bavarois gemaakt van ananas, perzik en abrikoos.

Bedankt iedereen voor het geduld om deze serie te bekijken ;)

Veel bak en decoratieplezier iedereen!!!

2

Re: Bumbaverhaal: 3 taarten worden 1...

SUPER GAAF!!!!!
te gek gedaan.......je mag erg trots zijn!

3

Wauw wat ontzettend mooi gemaakt zeg, complimenten!!!

4

echt onwijs leuk gedaan!!! super orgineel :thumb:

je kan best 3 keer vallen, als je maar 4 keer opstaat

Heel gaaf! En ook erg orgineel en dat is toch best lastig met deze geel geklede man!  :Y

Ook het meptaartje vind ik erg leuk, nog niet eerder op deze manier gezien (ik heb hem opgeslagen).

:thumb:  :thumb:  :thumb:

Gr. Lies(beth)
Omdat er iedere dag wel iets te vieren valt is er dus altijd een reden voor TAART! www.zininTAART.com

6

Wat een kunstwerkjes weer zeg!  :thumb:
Ik kan echt met open mond naar je taarten kijken. Ik vind ze geweldig!!!

Groetjes, Angela

7

wow!! even mijn kin van de grond rapen hoor.

super gaaf!

8

Oh wauw, dit is toch echt wel de meest geweldige Bumbataart die ik tot nu toe gezien heb!! Zo lief en mooi en origineel! :Y

9

Wat ontzettend knap bedacht. Supergaaf!!!!

10

Geweldig bedacht en uitgevoerd :thumb:  :thumb:

11

WAUW erg mooi  :thumb:

Een eigen taart smaakt lekkerder omdat het met liefde is gemaakt.

12

wauw wat een supertaart(en)!! goed bedacht en zo super geboetseerd!!

(maar heb je de flowerwires gewoon zo in de taart gestopt??)

Groetjes, Dorothea.

Wow, bedankt iedereen!!!

Dot schreef:

wauw wat een supertaart(en)!! goed bedacht en zo super geboetseerd!!

(maar heb je de flowerwires gewoon zo in de taart gestopt??)

;) ze zitten in de fondant bolletjes, heb vooraf het stel ingelicht deze van de taart te nemen en niet te eten;)
De draad die ik gebruikte voor bumba, was voor de persoonlijke topper, deze werd zeker niet gegeten ;)

14

SUPERRRR wow wow wow...heel erg mooi. Hier zijn heeeel wat uurtjes in gaan zitten he?
Hoe blijven die jongleer balletjes zo goed zitten??? :)

15

Wauwwwwwwwwwww! Helemaal geweldig!!! Mijn dochter van 2 roept: Nog Bumba zien, nog Bumba zien!!!  :lol:

16

Geweldig!!! Het is al een feestje op zich om naar je prachtige taarten te kijken!!
Heel erg mooi gedaan :thumb: Je blijft maar kijken naar alle ieniemienie details, en dat zijn er heel wat :lol:

Dat gaat er wel in...tussen neus en kin!
groetjes Jolanda

17

heel knap gedaan!!!   :Y

18

Suppppeerrr :D

Yavahn schreef:

Wauwwwwwwwwwww! Helemaal geweldig!!! Mijn dochter van 2 roept: Nog Bumba zien, nog Bumba zien!!!  :lol:

Aah schattig!!! Doet die van mij ook, is ook 2 ;)

20

Heel erg leuk, mooi ontwerp er ook bij!

Een nieuwe, superverslavende hobby gevonden!

Party-treats schreef:

SUPERRRR wow wow wow...heel erg mooi. Hier zijn heeeel wat uurtjes in gaan zitten he?
Hoe blijven die jongleer balletjes zo goed zitten??? :)

De topper is van Mexican Paste, deze heel goed uit laten harden, maar niet vergeten om van te voren al een keer de gaatjes te prikken.
Pas als het is uitgehard, het puntje van de draad in wat eetbare lijm dopen, en door de balletjes halen, vervolgens weer zeker 12 uur laten drogen, daarna pa op het allerlaatste moment supreme (RECHT) in de handen en de ballen die hierop liggen steken. Vooral recht naar beneden! Anders krijg je een zwak punt!

Suc6

22

:thumb: Blij dat je niet kon kiezen uit de foto's! Heb ik lekker veel te kijken. Wat een super taarten en wat een gaaf ontwerp. Ik vind je standaard's ook heel erg mooi. Mag ik vragen waar je die gekocht hebt?? Groetjes Thea

Hoe meer taarten,hoe meer vreugd!

23

Wat gaaf gedaan zo! :thumb: Superleuke taarten met veel details!

24

Super mooi!

Theatje schreef:

:thumb: Blij dat je niet kon kiezen uit de foto's! Heb ik lekker veel te kijken. Wat een super taarten en wat een gaaf ontwerp. Ik vind je standaard's ook heel erg mooi. Mag ik vragen waar je die gekocht hebt?? Groetjes Thea

Hoi Thea, bedankt he!
De standaar is van Wilton, gekocht bij taart en decoratie maar wel in meerdere webwinkels te koop hoor! DLTS had hem ook maar op dat moment nog in bestelling.

Suc6 ermee!