Onderwerp: Bumbaverhaal: 3 taarten worden 1...
Altijd lastig om een passende titel te vinden...
In dit geval was het niet zo moeilijk.
De ontvanger vroeg mij om een Bumbaverhaal weer te geven in 3 losse taarten op een standaard, en dit zo te doen dat alle drie de taarten een zouden worden... Pffffff, het ontwerp was al een kluif...
Totdat ik het Bumba zoekboekje van mijn zoontje achterover had gedrukt en ontdekte dat iedere kijkplaat eigenlijk uit 3 gedeeltes bestond. De grond, het midden en de lucht. Op iedere plaat leek er bijna een lijn te lopen die de zoekplaat in drieën deelde. Dit bracht mij op het volgende idee:

De onderste taart zou een afbeelding worden van de grond van een parkje, de diertjes zijn nagemaakt van het Bumba boekje, dus geïnspireerd op de tekeningen.
De middelste taart zou de binnekant van de circustent weergeven, met muzieknoten, vlaggetjes, Tumbi als topper die trommelt en andere details.
De bovenste taart zou de lucht zijn. Bumba als topper op een wolk, jonglerend met ballen met hierin de 1.
Zijn naam in een zeppelin/luchtballon omringd door wolkjes etc.
Bij deze de foto's, sorry kon niet kiezen...

En de mepper, met het favoriete knuffeltje van Rajan 

Het luchttaartje was een chocoladetaartje gevuld met donkere ganache en zwarte kersen.
Het tententaartje was een vanillebiscuit met een merinquecreme, gecarameldiseerde suiker en mandarijntjes.
Het parkje was een vanillebiscuit met vanillecreme en een bavarois gemaakt van ananas, perzik en abrikoos.
Bedankt iedereen voor het geduld om deze serie te bekijken 
Veel bak en decoratieplezier iedereen!!!