1

Onderwerp: Wordt een bbcmixtoef steviger met klopfix?

Fijn dat de botercrememix wat minder vet is dan de 1:1 boter en poedersuiker. Maar, hij is natuurlijk ook minder stevig. Zeker als ik er ook nog nutella en jam doorheen ga doen.
Nu dacht ik: als ik er nu per 250 gram boter 1 zakje klopfix slagroomversteviger door doe, wordt de toef dan steviger?
Heb jij een idee?
Wat doet de klopfix eigenlijk waardoor normaal de slagroom steviger wordt?
Alvast bedankt!
:)

Verder lezen op mijn blog vol how to's & recepten?
www.carolabaktzoethoudertjes.nl

2

Re: Wordt een bbcmixtoef steviger met klopfix?

Waarom zou je nutella EN jam door je botercreme willen doen?
Vraag me af of dat wel lekker smaakt?

Klopfix zit een soort van gelatine achtig iets in dat ervoor zorgt dat  het steviger wordt (bindt het vocht aan zich).
Je zou het wel moeten kunnen gebruiken door de botercreme mix.
En anders evt. nog wat extra boter erdoor. Zul je wat betreft de smaak niet echt proeven.

Wat ga je maken (ben nu wel heel nieuwsgierig!)

3

jam door de botercrèmemix gaat vaak schiften; ik zou het eerst met een beetje proberen als ik jou was...
en als je de kom met BCmix even in de koelkast zet, wordt hij ook al steviger; niet al te lang, af en toe even kijken...

Groetjes, Dorothea.

4 Laatst bewerkt door zoethoudertje (21-08-2011 20:57)

Ik heb de cakejes gisteren gemaakt zonder de klopvast. De versiering is gemaakt met kinderen uit de straat voor een straat bbq.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-HOH8RKKF-D.jpg
Ze zijn allemaal lekker geworden maar moesten toch wel even de koelkast in voor een wat stevigere toef. Maar stel je wilt het meenemen naar elders, dan zou de toef van mijn nog wel wat steviger mogen. Je kan natuurlijk altijd het water weglaten, maar dan wordt de toef wel erg een boterhap.
Ik dacht dat jam wel vaker door botercreme wordt geroerd, kan het schiften omdat de toef voor een deel met water is?
Op zich vond ik ze erg lekker, vooral die met nutella  :lol:  en ik hou niet altijd van die boterhappen. En het caketje van Zeelandia cc mix was ook heeeerlijk.
Bedankt voor jullie tips! :)

Verder lezen op mijn blog vol how to's & recepten?
www.carolabaktzoethoudertjes.nl