1

Onderwerp: even voorstellen

Hallo allemaal, wat een super mooie creaties zie ik allemaal!!!
ik ben Willemijn, momenteel met rugklachten thuis zittend maar hopelijk weer snel aan het werk. in de tussentijd deze site ontdekt.
ikzelf ga mijn eerste taart uitproberen zaterdag als de oma van mijn vriend 95 wordt. hopen dus dat het gaat lukken.
ik zie alleen op de bestelsite zoveel producten dat ik er niet meer wijs uit wordt...help! wat heb je nou precies nodig voor een taart (qua ingredienten)???? ik moet natuurlijk wel op tijd bestellen en ik ben al 3 dagen bezig met alle dingen aan het doorspitten maar ben er nog niet uit.  :s

2

Re: even voorstellen

Hoi Willemijn77,
Ik heb veel gehad aan het volgende recept:
biscuitdeeg: 1 ei: 30 gr. bloem: 30 gr. suiker.
Dit staat onder het stukje 'recepten' van deze site. Voor een cakeblik van ongeveer 20 cm. doorsnee zijn 5 eieren genoeg.
2 tips:
1. Leg de eieren voor gebruik in heet water.
2. Als je bodem gebakken is, zet je de oven uit en laat je de bodem in de oven staan totdat de oven terug is op kamertemperatuur! Dit voorkomt het inzakken van je bodem.

Om de taart te bedekken is ongeveer 500 gr. fondant genoeg. Ook een tip is om poedersuiker te gebruiken bij het uitrollen van de fondant. Ook kun je op youtube kijken naar filmpjes: how to cover a cake with fondant.

Voor de vulling heb ik aangevette slagroom gebruikt. Staat ook op deze site. Ik heb alleen 3 x het recept gebruikt: zowel om te vullen als te bestrijken. Daarna fondant eroverheen en de basis is klaar. Je kunt natuurlijk je fondant een kleur geven en de taart versieren zoals je wilt, inspiratie genoeg!!
Hopelijk heb je wat aan dit epistel, haha.
Veel bakplezier!! Groetjes Lousie

3

Welkom en heel veel (bak)plezier!

4

Louise heeft je al veel tips gegeven en zo kun je hier nog veel meer vinden. Ik ben benieuwd naar de taart voor de oma van je vriend. Veel plezier!

5

Bedankt voor de tips!!
Heb vandaag alles binnengehad, jippie!!
En morgen aan de slag.
Laat snel een foto zien!!!