1

Onderwerp: Eerste biscuit in de oven :)

Op goed geluk, zullen we maar zeggen. Omdat ik mijn zoon zijn 8e verjaardagstaart wil maken en ik totaal geen ervaring heb met het bakken van taarten ben ik maar begonnen met het proberen van recepten en dan lijkt mij het biscuit toch 1 van de belangrijkste dingen van een taart :) Ik heb het tabel van de site erbij gepakt, de ingredienten afgewogen voor een 20cm bakblik en verder het recept gevolgd van het basisbiscuit op de site. Spannend !!!

Ik ga zo eens bij de vullingen kijken of er wat lekkers bij zit. De taart moet toch eerst afkoelen voordat ik 'm kan bekleden, toch ??

Groetjes,

Biancka

2

Re: Eerste biscuit in de oven :)

Ik laat hem altijd eerst afkoelen en dan nog even in de vriezer zodat hij wat bevroren is. Dan snijd hij wat makkelijker. Maar niet echt helemaal bevroren want dan kom je er niet zo fijn doorheen (athans ik niet!)

Groetjes Puck

3

Ik wacht eerst maar eens af of het biscuit gaat lukken........en dan aan vullen denken :) Ik heb nog chocolade botercreme over van mijn cupcakes dus wie weet ga ik dat wel als vulling gebruiken. Ik kan dat toch ook gewoon over de hele taart uitsmeren (aan de buitenkant) ??

4

en? Is de biscuit gelukt?
bij mij is hij nog nooit heel goed geworden :rolleyes: , maar deze week komt mijn kitchenaid thuis binnen. jeeeeej! Hopelijk dan meer succes  :Y
tuurlijk kan je afsmeren met chocolade botercreme, alleen kan het zijn dat de donkere kleur misschien doorschijnt als je je fondant te dun of te licht hebt.

5

Hier is ie dan....

http://i53.photobucket.com/albums/g65/devilzlittlesister/IMG_2276.jpg

Het biscuit zat vastgeplakt aan het bakblik (AAARGH !!!) maar gelukkig is ie er redelijk heel uitgekomen. Nu laten afkoelen en morgen verder met vullen/bekleden (??).

Succes!

7

biancka schreef:

Hier is ie dan....

http://i53.photobucket.com/albums/g65/devilzlittlesister/IMG_2276.jpg

Het biscuit zat vastgeplakt aan het bakblik (AAARGH !!!) maar gelukkig is ie er redelijk heel uitgekomen. Nu laten afkoelen en morgen verder met vullen/bekleden (??).

dat zou je niet zeggen! Hij ziet er heel goed en hoog uit! bakpapier gebruiken anders, dan plakt hij niet aan de vorm vast

8

Het ligt er aan wanneer je zoon jarig is, is ie dinsdag jarig dan kun je hem morgen verder vullen en afmaken, maar als ie later in de week jarig is zou ik het biscuit (kapsel) in de vriezer doen met een pedaal emmer zak erom heen.

Lekker vullen en alvast een gezellige verjaardag.

Christine.