Onderwerp: vieze witte keuken
een hele rare vraag, maar heeft iemand een tip hoe je voorkomt dat je hele keuken ondersneeuwt van de poedersuiker/meel tijdens het mixen?
Of ligt dat aan je mixer?!?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » vieze witte keuken
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
een hele rare vraag, maar heeft iemand een tip hoe je voorkomt dat je hele keuken ondersneeuwt van de poedersuiker/meel tijdens het mixen?
Of ligt dat aan je mixer?!?
haha heb dat ook wel eens ja...
gooi er dan even een doek overheen totdat ie de peodersuiker heeft opgenomen.
lekker mistig is het dan he hahah
eerst effe zachtjes totdat het allemaal aan elkaar kleeft
en toch, soms
Ik spatel eerst de poedersuiker door de zachte boter. Scheelt veel!
een natte theedoek eroverheen tot het niet meer stuift
Ik mix met zo'n handmixer en ik doe eerst zonder dan ie aan staat even zorgen dat al het poeder onder is gestopt en dan op stand 1. Alles voorzichtig nog even mixen en daarna zoals normaal zeg maar!
Groetjes!
Bij goed weer zet is snel ff mijn mixer (wel vaste mengkom onder mixer) buiten de achterdeur
.....
Echt, daar zit een stopcontact, maar zodra het stof voorbij is, binnen een minuutje of zo, gaat ie natuurlijk gewoon weer naar binnen.
Ook heb ik een hele hoge kartonnen doos, waaronder de mixer kan staan, zo slaat het suikerstof snel neer, en haal ik dus na een minuut de doos weer weg.
Baalde ook zo van al dat stof door de keuken, maar dat is nu op deze manier voorbij.
Ik probeer pulserend te mixen en anders dan maak ik het gewoon schoon
Suikerbakkerspoeder nemen Ik heb er nu totaal geen last meer van!
Ik heb een mixer met een deksel
ik heb een beslagkom met een deksel al ben ik daar wel eens te lui voor.. en tja dan moet ik toch alles schoonmaken
De eerste tijd heb ik gewerkt met botercreme van de mix. Toen ik voor de eerste keer 1:1 ging maken had ik de poedersuiker bij de boter gedaan en met alles tegelijk bezig zijnde de Kenwood in een keer naar stand 12 gezet . Ik kan je vertellen, toen was mijn keuken echt wit
.
Nu doe ik een theedoek over de mixer en mix eerst op stand 1. Die fout maak ik echt never nooit meer .
Ik mix eerst de boter goed zacht op de hoogste stand, dan terug naar de laagste stand en lepel voor lepel de suikerbakkerspoeder erbij. Zodra het redelijk is opgenomen door de boter, hopla weer naar de hoogste stand en 10 min. laten draaien. Echt nooit last van stuif troep op deze manier
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » vieze witte keuken