1

Onderwerp: marsepein bekleding

Hoi allemaal!

Ik wil een taart van 26cm doorsnee gaan maken en die bekleden met marsepein.

Hiervoor wil ik een puzzelplaatje maken dat net zo rond als de taart is en een cm of 8 van de rand afstaat. Vanaf het plaatje, naar de zijkant van de taart komen linten van marsepein.

Om deze taart te bekleden wil ik 3 kleuren gebruiken. Groen, Geel en bruin of zwart. De taart wordt van blank/wit marsepein.

Hoeveel marsepein heb ik van alle kleuren nodig?

Ik dacht dat 250 gr per kleur wel genoeg zou zijn en 500 gr - 1kg voor het blank/witte marsepein.

Klopt dit zo ongeveer? Want het zou heel beroerd uitkomen als ik te weinig zou hebben.

..*Heerlijk aan het bakken*..

2

Re: marsepein bekleding

:think: Wil je voorgekleurd kopen ofzo?
Voor een taart van 26cm staat 650gr marsepein voor bekleden en decoreren. In mijn ervaring heb je dan zo ongeveer 450 nodig voor het daadwerkelijke bekleden (maar wel meer uitrollen, anders past 't in eerste instantie niet).
Ik denk dat jouw hoeveelheden gekleurd ruim voldoende zijn.  :think: Kun je blank alleen per halve kilo kopen? Dan misschien toch 2x halve kg kopen inderdaad, 1x zal misschien net tekort zijn.

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

3

Re: marsepein bekleding

Dank je wel! Het is me ook nog gelukt ook!

Het Zeelandia marsepein dat ik heb besteld:
250 gram Groen
250 gram Geel
250 gram Bruin
500 gram Blank
En 2 andere kleuren (starterspakket gekocht)

Heb ik met 250 gram extra blank, 2 taarten van 26cm doorsnee, 12 cupcakes en 2 vierkante éénpersoons taarten bekleed en gedecoreerd, dus het was zeer zeker genoeg!

..*Heerlijk aan het bakken*..