1

Onderwerp: Is dat echt marsepein?

Dat kreeg ik vandaag te horen toen m'n vader deze bert en ernie zag.. Gemaakt voor een jongetje die net 1 jaar is geworden!! Kleuren zijn van zijn geboortekaartje en B & E vind hij zelf heel leuk!

Gevuld met bokkepootjesslagroom... Afgesmeerd met ganache.. Met bijpassend meppertje!

http://94.100.114.66/1389400001-1389450000/1389436301-1389436400/1389436320_6_Gvum.jpeg

http://94.100.120.141/1389400001-1389450000/1389437001-1389437100/1389437004_6_nWDo.jpeg

http://94.100.118.171/1389400001-1389450000/1389437101-1389437200/1389437153_6_fbEY.jpeg

http://94.100.120.74/1389400001-1389450000/1389436401-1389436500/1389436464_6_VlTn.jpeg

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden!! En bedankt hoor het kijken!
xx Do

Re: Is dat echt marsepein?

Wat ik ervan vind???

Helemaal geweldig!

I just love cake!
Groetjes Laura

3

Jemig...geweldig!!!!

Grtls Irene
Ik ben niet gestoord, ik ben mentaal hilarisch!!

4

Helemaal Super! Echt gaaf!

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)

5

Hij is super leuk!! erg mooi geboetseerd, lijkt me echt een priegelwerk die truitjes :s ... Heel mooi gedaan!!!

6

Erg leuk!

7

Heel mooi..
Ik vind de naam ook erg leuk gedaan.. :Y

'Ik taart, jij taart, wij hebben getaart..'
Mijn taarten zie je op www.facebook.com/LotteTaartenzo

8

Superleuk, wat zijn Bert en ernie goed gelukt!!! :thumb:

9

san 1981 schreef:

Hij is super leuk!! erg mooi geboetseerd, lijkt me echt een priegelwerk die truitjes :s ... Heel mooi gedaan!!!

Was ook echt een gepriegel.. Heerlijk die streepjes..  :x

Bedankt voor de reacties meiden!!

10

Helemaal super! Wat zitten ze er gezellig bij!
Ik mag over een maand ook een Bert en Ernie boetseren en was ook van plan ze van marsepein te maken.
Heb jij er een sate prikker doorheen?
En hoe voorkom je dat ze in elkaar zakken want marsepein wordt niet hard?
En zet je ze zo op de taart of doe je nog iets om te voorkomen dat ze door hun gewicht in de taart zakken?
Oh ja, en heb je ze mbv een how to gemaakt?
Sorry voor alle vragen maar dit is precies wat ik in mn hoofd heb voor 'mijn' taart  :D

Life is what you bake it.

11

Taartenmarie schreef:

Helemaal super! Wat zitten ze er gezellig bij!
Ik mag over een maand ook een Bert en Ernie boetseren en was ook van plan ze van marsepein te maken.
Heb jij er een sate prikker doorheen?
En hoe voorkom je dat ze in elkaar zakken want marsepein wordt niet hard?
En zet je ze zo op de taart of doe je nog iets om te voorkomen dat ze door hun gewicht in de taart zakken?
Oh ja, en heb je ze mbv een how to gemaakt?
Sorry voor alle vragen maar dit is precies wat ik in mn hoofd heb voor 'mijn' taart  :D

Ik heb er spaghetti inzitten.. Dat zorgt er ook wel redelijk voor dat ze niet inzakken.. Ik heb er rietjes onder gedaan zodat ze niet in de taart zakken.. Ik heb geen how to gemaakt.. Maar misschien wel een aantal tips, begin bij de broekjes, maak dan de torso (en maak daar die fijne lijntjes op ;)) armpjes apart maken en ook de lijntjes erop.. De kraag van bert en ernie heb ik ook eerst apart gemaakt.. Daarna kun je de torso op de benen maken (met een prikker oid) erdoor.. Als je ze zittend maakt, let goed op dat het bovenlichaam recht op de benen staan (anders lijkt het net of B & E naar achteren leunen..) Gewoon een plaatje van B & E erbij pakken en deel voor deel beginnen.. Ben benieuwd!!

12

Wat gaaf! Erg mooi geworden, leuke kleurcombi.
Bert en Ernie lijken heel goed  :Y  Net mijn eerste boetseersel gemaakt (bob de bouwer) maar pfff kreeg hem maar niet lijkend of in verhouding. Veel moeilijker dan het lijkt.  :/
Of komt dat gewoon door jullie expertise en talent  :cool:
Vind je letters ook echt prachtig, hoe heb je die gemaakt?

Groetjes Silvia

13

Haha, zie net pas dat ernie een bips heeft.  :D
Erg grappig!

Groetjes Silvia

14

Wow, wat een mooie bert en Ernie!! Ik sla hem op als het mag!

Een nieuwe, superverslavende hobby gevonden!

15

Hij is geweldig  :Y

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,
.........tot je ze uitvoert.

16

:cool: wahha echt percie ernie en bert :D super  :thumb:

17

Geweldig!

18

Wat een leuke stapel! Vind de kleur blauw die je bij de naam en de leeftijd hebt gebruikt erg mooi. Welke kleur is dat?

19

Wat leuk zeg ! Mooie kleuren ook. Zouden mijn zoontjes ook helemaal geweldig vinden.

Groetjes, Mandy

20

Super mooi :)

21

Super mooi! :)  :)  :)

22

Wat is 'ie leuk!!!

Groetjes, Anouk

23

wat geweldig mn metekindje sienna heeft een erni rammelaar ze is er helemaal verliefd op!!! :D

24

superleuk  :thumb:

~enthousiast hobbyist ~
Heeft iemand het recept om tijd te bakken al gevonden?????

25

SillieSilvia schreef:

Wat gaaf! Erg mooi geworden, leuke kleurcombi.
Bert en Ernie lijken heel goed  :Y  Net mijn eerste boetseersel gemaakt (bob de bouwer) maar pfff kreeg hem maar niet lijkend of in verhouding. Veel moeilijker dan het lijkt.  :/
Of komt dat gewoon door jullie expertise en talent  :cool:
Vind je letters ook echt prachtig, hoe heb je die gemaakt?

Expertise en talent??  :lol: Gewoon een hoop oefenen en proberen denk ik meer.. Netzolang tot de poppetjes lijken..

De letters heb ik nagemaakt van het geboortekaartje dat ik erbij had gekregen.. Gewoon slierten gerold en in de vorm van de letters neergelegd..

anne-taarten schreef:

Wow, wat een mooie bert en Ernie!! Ik sla hem op als het mag!

Natuurlijk mag dat!

MirandaB schreef:

Wat een leuke stapel! Vind de kleur blauw die je bij de naam en de leeftijd hebt gebruikt erg mooi. Welke kleur is dat?

Om je heel eerlijk de waarheid te zeggen weet ik het niet zeker.. Ik heb verschillende kleuren van Americolor door elkaar gemengd.. Sowieso zit er Electric Blue doorheen..

Bedankt voor de leuke (en positieve) reacties allemaal! Dat doet een mens goed..!  :D  :Y