1 Laatst bewerkt door Siegrit (19-08-2011 14:57)

Onderwerp: Eerste poging met vulling

Hallo allemaal,

Wat een leuke en gezellige site is dit zeg!
Al een tijdje zag ik mensen om mij heen bezig met het maken van de mooiste taarten met marsepein! Dat wilde ik ook eens proberen.
Woensdag heb ik voor het eerst kleine cakejes gemaakt en met marsepein bedekt, wat een ervaring! Geweldig om te doen en ze smaakten zeer goed.

Daarom wilde ik de volgende stap maken: iets met een vulling. Nu wilde ik niet meteen een taart, vond dit nog net een stap te ver. Heb daarom een cake gebakken, 1 laag vulling in gedaan en voor het eerst ook botercreme gebruikt.
Als vulling heb ik aardbeienjam en slagroom gedaan (lekker simpel). Maar de slagroom smolt razendsnel! Ook al had ik er versteviger in gedaan. Wat moet ik de volgende keer anders doen? Kan een slagroomvulling dus niet?
Ik heb de slagroom eraf geschraapt en wat botercreme erop gedaan. Ben benieuwd hoe hij smaakt..
Zondag eten we hem op dus staat nu in de vriezer.

2

Re: Eerste poging met vulling

Was je cake nog warm toen je de slagroom erop deed? Dan zou de slagroom daar van gesmolten kunnen zijn.

Ik vul ook vaak met een slagroom vulling en ik heb dit nog nooit gehad.

3

oh ja, natuurlijk ook welkom hier op het leuke forum! hihi!  :D

4

Haha, dank je wel!
Het kan inderdaad zo zijn dat de cake toch te warm was.
Volgende keer maar weer proberen..
Maar hoe lang duurt het dan voor een cake echt is afgekoeld?
Is het handig om hem in de koelkast te zetten of gewoon op kamertemperatuur?

5

Gewoon op kamertemp. laten komen.
(En voor je volgende stap: indien je cake met slagroom en jam en rondom botercreme te zwaar vind: probeer eens biscuit, dit is "cake" zonder boter erin, luchtiger dus!)

Sweet addiction...

Hoi!

Het kan ook aan het merk van de slagroom liggen..
Ik heb wel eens van de Aldi gehad (die houdbare) maar die krijg ik al niet eens stijf..

I just love cake!
Groetjes Laura

7

De cake was heerlijk! Volgende keer toch een iets minder zoete marsepein gebruiken denk ik, had nu 1:3 maar vond het allemaal bij elkaar iets té zoet..
Zeker weten dat ik de volgende keer biscuitdeeg ga gebruiken!!!
De slagroom was van de Albert Heijn, ga het volgende keer nog een keer met klopfix proberen maar dan de cake goed af laten koelen!