1

Onderwerp: chocoladevulling SPOED!

Hoi Allemaal,
ik ben een taart voor iemand aan het maken, moet morgen af zijn..
nou heb ik gewone biscuit en gewone botercréme.. en ik had chocoladevulling gemaakt met slagroom, daar gesmoltenchocolade in en klopfix toegevoegd (2 zakjes want vond 'm nog niet stevig genoeg :o ) maaar nu is die dus echt helemaaal niet lekker!, ik proefde met mn vinger en hij is niet te eten..
ik moet dus echt morgen een lekkere vulling hebben.. maar ik hou altijd wel van een wat stevigere vulling (zoals botercreme)
ik denk dat ik er ook nog een laag jam tussen ga doen om hem lekkerder te maken. maar mijn vraag is hebben jullie tips voor een snelle chocoladevulling?
ik dacht zelf misschien aan een soort chocomouse kant en klaar?
heeft een van jullie ervaring ermee of nog tips??
en is het slim om er dan ook nog jam een laag tussen te doen? (*laag botercreme, laag choco, laag jam??)
Ik hooooop dat jullie kunnen helpen!!

2

Re: chocoladevulling SPOED!

Botercrème van mix + gesmolten chocolade er doorheen. Chocolade smelten en wel wat af laten koelen anders smelt de boter weer, maar da's wel erg lekker hoor :9 Tweede laagje wat frisser, ik had toen kersenjam, maar wat anders kan natuurlijk ook.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

ik heb nu al botercreme gemaakt, is het dan slim om de chocolade er aan toe te voegen of om nieuwe te maken en daar chocolade doorheen te doen??

4

Kan nog prima door deze hoor :Y

5

ennnn hoeveel chocolade zou er dan door moeten? en wat beveel je aan voor chocolade? wat is er lekker door?
in ieder geval super bedankt ik ga het proberen!!!

6

Ik heb een reep pure chocolade gesmolten (200 grams reep) en toen die een beetje afgekoeld was, er doorheen gemixt. Beetje bij beetje en telkens geproefd, maar de hele reep ging er uiteindelijk doorheen ;)

Melkchocolade kan waarschijnlijk ook, en chocolade melts ook wel, weet niet wat je in huis hebt of waar je aan kunt komen vandaag?