1

Onderwerp: Speciale taart voor mijn moeder.....

Mijn ouders zijn vandaag jarig en natuurlijk wilde ik graag 2 mooie taarten maken.
Voor mijn vader wilde mijn moeder graag een biljarttafel http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=162337 maar voor haar had ik de vrije hand.
Mijn moeder is mijn alles en ik wilde zoooooo graag een taart waarvan je zou zeggen wauw.....ik was al dagen aan t verzinnen.
Steeds weer iets waarvan ik dacht; nee niet bijzonder genoeg.
Gister kreeg ik inspiratie bij Sprokkel maar ik was gisteravond gebroken en de bloemen wilde niet lukken.
Toen kwam mijn lief met het idee om iets te schilderen. Gisteravond laat nog de paisley vorm bekleed met witte fondant zodat ik vandaag direct kon beginnen.
Toen ik 'm uit de koelkast haalde voelde ik al nattigheid.....de frambozen komen er aan de onderkant uit  :s de (marchmallow)fondant is erg nat en plakkerig  :x  Besloten alleen de bovenkant maar te beschilderen.
Megazwaar; 10 cm hoog, zo'n 30 cm lang. Vulling: 1 laagje lemoncurd, 1 laag witte chocoladeganache met diepvriesframbozen en 1 laagje frambozenjam.
Hij is af maar wat een mislukking......wat voel ik me een ongelooflijke beginnende prutser.
Wat baal ik dat dit uiteindelijk uit mijn handen is gekomen.
Maar goed na alle klaagzang die ik ff kwijt moest smaakt ie hopelijk wel goed....
http://www.mijnalbum.nl/Foto-3XUKCCWU-D.jpg

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)

2

Re: Speciale taart voor mijn moeder.....

Mooi gedaan dat schilderen!! uit de hand?

Groetjes Marian
www.taartplanet.nl

Het mooiste werk is vuurwerk, daar kan je naar kijken
www.taartplanet.nl

3

Taartplanet schreef:

Mooi gedaan dat schilderen!! uit de hand?

Groetjes Marian
www.taartplanet.nl

Dankje, ja dat heb ik zo uit de hand gedaan.

4

Wat jammer dat de bloemen niet gelukt zijn! Maar niet getreurd hoor, ik vind je taart en je schilderwerk echt super!!!! Heel mooi, lijkt wel een print!

Ik vind hem geweldig!!

I just love cake!
Groetjes Laura

6

Ooooooh, ik dacht ook dat er een printje bovenop zat. Zo, dat is knap gedaan!

Al mijn creaties nu ook online te zien op mijn vernieuwde website: www.taartenmiep.nl

7 Laatst bewerkt door carol (21-08-2011 15:29)

knap gedaan  :thumb: ,ook ik dacht heel even dat het een printje was,petje af en ik heb het idee,kan me ook vergissen hoor,dat het door de diepvries frambozen komt,in de ganache ???
grt Carla

8

Dank jullie wel voor de positieve reacties.
Met de frambozen nattigheid viel het heel erg mee, het was denk ik net 1 hoekje!