1

Onderwerp: bovenkant cupcace : hoe afsmeren

Hallo!

Ik ben op zoek naar een tip hoe je de bovenkant van je cupcace netjes afsmeert als je er fondant overheen doet. Doe je dit gewoon met botercreme, deze op laten stijven en netjes afsmeren?
Zorg je er dan voor dat je cupcace helemaal plat is aan de bovenkant?

Ik heb gisteren nl. mijn eerste cupcace gemaakt en de bovenkant bleef echt hobbelig. Ik ben vrij perfectionistisch, dus eigenlijk moet het aan de bovenkant helemaal strak zijn .

2

Re: bovenkant cupcace : hoe afsmeren

krizzie schreef:

Hallo!

Ik ben op zoek naar een tip

Klein&Fijn is een show-rubriek (zie categorie, titel, omschrijving en sticky).

[MOVE] --> Bekleden

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Hoi,

Je kan of de bovenkant recht afsnijden, of je kan de cupcakes als ze uit de oven komen om draaien zodat het wat platter word..

Ik vul ze altijd en smeer dan af met botercreme..

Succes!

Carpe Diem... dat heb ik zeker geleerd het afgelopen jaar..

Ik leg mijn glazen snijplank boven op de cupcakes als ze uit de oven komen en dan zijn ze altijd plat. De bovenkant smeer ik in met witte chocolade pasta en dan fondant er op. Is dan niet zo vettig om te eten.
En fondant zit er dan glad op.

5

ik ga ermee aan de slag, bedankt!

die van de witte chocopasta is ook leuk, altijd botercreme vind ik idd ook zo vet. bedankt!

6

Ik heb nog een klein vraagje:

smeren jullie de hele bovenkant van de cc in, of alleen maar een klein beetje, zodat je het smeersel niet ziet?

ik vind het namelijk niet netjes als je het smeersel op het papiertje van de cc ziet.

Ik neem aan dat het dan ook maar een heel dun laagje moet zijn?

txs!

7

Ik smeer nergens mee af, de fondant of marsepein blijft eigenlijk altijd wel vanzelf plakken.
Mocht je wel willen smeren dan inderdaad maar een klein beetje in het midden.

Afplatten met een plank werkt heel goed, wel de cc's dan nog in het blik laten  ;)
Mijn buurvrouw probeerde het ook uit maar had ze wel uit het blik gehaald. Dat afplatten werd wel erg plat met een hele zware snijplank, haha!

8

Mijn marsepein blijft ook vaak zitten. Gebruik dus niks om mee af te smeren. Je hebt het over bobbels... wanneer je lapje te dun is zie je idd ietsjepietsje hobbels. Iets dikker laten dus.... ;)