1

Onderwerp: Help... icing sheet smelt...

De titel zegt het al. Ik haal net de fotoprintjes tevoorschijn en kwam tot de ontdekking dat de randjes al helemaal zacht waren geworden (gelukkig nog niet de foto's).

Ik weet nu niet goed of ik ze bv. onverwerkt in de koelkast moet leggen (om erger te voorkomen i.v.m. warmte in huis). Of zou het beter zijn om ze, nu de foto's zelf nog goed zijn, meteen te verwerken op de taart & cupcakes? Het gaat om een stapeltaart en +/- 20 cc voor morgenmiddag die vanaaf sowieso nog in de koelkast moeten i.v.m. de vulling.

Wie kan mij helpen....

2

Re: Help... icing sheet smelt...

niemand....????

3

Ik denk dat die sheets niet in de koelkast moeten, maar als het toch moet in ieder geval met een kartonnen doos voor het condens

4

Hoi Vanessa,

Ik zou de eetbare print niet in de koelkast leggen. De kans op condens is namelijk groot. Het kan dan zijn dat de kleuren gaan door lopen.
Je kunt het het beste in een dichte afsluitbare envelop op een koele plek in huis leggen.
Succes er mee!

Groet Mariel

Ieder zijn smaak, ieder zijn taart! Ook voor al uw eetbare prints! Info?
www.smaaktaart.nl

5

Dank jullie voor de antwoorden. Ik heb gister de foto's alvast uitgeknipt (zodat ze niet met dat plakkerige smolten gedeelte in aanraking konden komen) en op fondant verwerkt en uiteindelijk in de woonkamer in de kast gelegd. Vamorgen nieuswgierig erheen gelopen :) en gelukkig zijn ze niet verder gaan smelten. Nu nog op de taart en cupcakes maar daar wacht ik zo laat mogelijk mee, want de taart heeft een koelkastvulling :s

6

Gelukkig dat het goed gegaan is. Als je de taart in de koelkast zet kun je het beste het volgende doen:
In een taartdoos zonder venster.
Een plasticzak er omheen en goed dicht plakken.
Als je hem uit de koeling haalt een half uur aan de lucht laten drogen.
Succes!

Ieder zijn smaak, ieder zijn taart! Ook voor al uw eetbare prints! Info?
www.smaaktaart.nl