1

Onderwerp: Taart bekleed met marsepein in de koelkast of er buiten bewaren

Ik ben hier echt helemaal nieuw,niet wat taarten bakken betreft maar wel wat decoreren.
Nu heb ik voor het eerst een biscuit gevuld met botercreme en aardbeienjam en bekleed met marsepein.De taart is voor mijn nichtje die morgen jarig is,dus heb ik de taart in een (kartonnen) taartdoos in de koelkast gezet.Is dit ok of had ik hem buiten de koelkast moeten bewaren?

Verder wil ik graag weten wat taartvullingen zijn die je kan gebruiken voor taarten die je buiten de koelkast wilt bewaren.
En kan je ook een taart bekleed met fondat buiten de koelkast laten staan?
Alvast bedankt namens deze decoratie newby (ben wel al met het decoratievirus besmet :lol:
groetjes
Jolanda

2 Laatst bewerkt door MirandaB (21-08-2011 08:13)

Re: Taart bekleed met marsepein in de koelkast of er buiten bewaren

Je kunt je taart, vanwege de vulling, buiten de koelkast bewaren.
Ik weet alleen niet of je een koele plek in huis hebt waar je taart tot morgen kunt neerzetten. Want het schijnt vandaag warm te worden. Dus ik zou de taart niet een dag op het aanrecht ofzo zetten.
Je kunt de taart ook in de koelkast bewaren. In een taartdoos, zonder deksel. Dan haal je 'em een uur voordat je de taart nodig hebt eruit. Taart gaat dan waarschijnlijk wat "zweten" door het temperatuursverschil, maar dat droogt  buiten de koelkast gewoon netjes op.

En er staat hier op het forum een lijst van vullingen die buiten de koeling houdbaar zijn! Weet alleen zo even niet waar... :think:

3

die lijst staat volgens mij bovenaan bij bakken en vullen. en anders links bij de recepten en dan vullen kiezen dan krijg je een linkje naar dat topic.

je kan best 3 keer vallen, als je maar 4 keer opstaat

4

MirandaB schreef:

Je kunt je taart, vanwege de vulling, buiten de koelkast bewaren.
Ik weet alleen niet of je een koele plek in huis hebt waar je taart tot morgen kunt neerzetten. Want het schijnt vandaag warm te worden. Dus ik zou de taart niet een dag op het aanrecht ofzo zetten.
Je kunt de taart ook in de koelkast bewaren. In een taartdoos, zonder deksel. Dan haal je 'em een uur voordat je de taart nodig hebt eruit. Taart gaat dan waarschijnlijk wat "zweten" door het temperatuursverschil, maar dat droogt  buiten de koelkast gewoon netjes op.

En er staat hier op het forum een lijst van vullingen die buiten de koeling houdbaar zijn! Weet alleen zo even niet waar... :think:

dankjewel Miranda voor je antwoord, was al even bang dat ik wat fout had gedaan en ik een smeltende taart cadeau geef  :P

5

marijetje schreef:

die lijst staat volgens mij bovenaan bij bakken en vullen. en anders links bij de recepten en dan vullen kiezen dan krijg je een linkje naar dat topic.

Ik ga die lijst even opzoeken thanks  ;)

6

Bracht em net naar mijn nichtje en met dit rare weer begon ie al te zweten :rolleyes:
Volgende keer maar decoren op de dag zelf en denk ik buiten de koelkast houden (in de zomer)Nu nog even achter de vullingen aan die buiten de KK kunnen.
:P