1 Laatst bewerkt door Petra50 (20-08-2011 10:11)

Onderwerp: cupcakes bakken

Wie kan mij vertellen hoe ik kan voorkomen dat de papieren vormpjes van mijn cupcakes na het bakken los laten en wijd uit gaan staan. Ik vind dat niet zo mooi staan als je de cakejes gaat versieren. Ik vul de vormpjes voor de helft met deeg en zet ze daarna op een bakplaat voordat ik ze in de oven schuif. Als ze klaar zijn zitten de vormpjes prachtig aan de cakejes vast maar als ze afkoelen laten ze los. Graag jullie advies.

2

Re: cupcakes bakken

Welke cupcakepapiertjes gebruik je? en wat voor recept?

Bak je ook in een cupcakeblik?

Groetjes Natasja!

4

Ik gebruik vormpjes van Dr. Oetker en meestal ( weinig tijd ) kant en klare muffin mix of mix van Home Made

5

Nee, ik gebruik geen cupcakeblik, bak de cakejes in de papieren vormpjes

Ja n die zet je meestal in een cupcake blik  ;) Dan blijven je cupcakes netjes!

Groetjes Natasja!

7

Ik wist het niet maar ga natuurlijk nu zo'n blik aanschaffen. Dank je wel Natasja voor de tip.

8

laat je de cakejes dan ook in het blik afkoelen en blijven de papieren vormpjes dan wel aan de cakejes vastzitten?
Groetjes Petra

Ik haal ze er meestal uit ( volgende kading gaat er dan al weer in)

Groetjes Natasja!

10

Ik heb vorige week een klacht in gediend bij dr Oetker.
Na het afkoelen waren bijna alle papiertjes los.Het was geen gezicht meer.
Ik kreeg een mail teug over, hoe ik de cakejes moest bakken en koelen.
DUHHHHH, of dat wij dat niet weten.

Maar afijn, in de 2e mail schreven ze me dat ik een doos met dr Oetker produkten op gestuurd krijg.

Goede services maar ik ga ze niet meer gebruiken.

Zeg wat je meent en meen wat je zegt!

11

Ik kreeg mijn pakketje net binnen.
Er zat in:
Mix voor kwarktaart
mix voor brownies
tube aarbeiensaus
4 schrijfstiften
en een pakje vanille suiker.

Leuk he???

12

Dank voor jullie tips. Leuk zo'n pakketje van Dr. Oetker maar daarmee blijven de vormpjes nog steeds niet aan de cakejes vastzitten. Net even een cupcake vorm gekocht en ik heb nog andere papieren cake vormpjes in huis dus ik ga even expirimenteren.  Oh ja, hoe ik de cakejes moet bakken weet ik wel maar hoe kan ik ze dan het beste koelen??
Groetjes Petra

13

Ik zei al tegen mijn dochter:"Als er cupcake papiertjes inzitten, stuur ik ze terug"

Ik koop ze in elk geval niet meer.

Oja, het koelen, je moet ze uit het bakblik halen en af laten koelen op een rooster.That's all!!

Maar dat doe ik altijd al, want er moet meestal weer een nieuwe lading in en ik heb maar 1 blik.

Je kunt ze idd uit het blik halen, maar ik laat ze ook regelmatig in het blik afkoelen.. Is ook geen probleem!

Af en toe laten bij mij ook papiertjes los, maar dat ligt naar mijn mening aan het merk!

I just love cake!
Groetjes Laura

15

ik vind de papiertjes van Dr. Oetker juist niet fijn in een bakblik. Die zijn wat groter en tijdens het afkoelen laten ze dan los. Ik zet ze altijd zo op het bakblik en dat gaat tot op heden goed.
Andere papiertjes ( die van webshop) zet ik wel in het blik.

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)

16

Ik gebruik de witte papierenbakvormpjes van de sligro, deze blijven bij 99% vastzitten bij mij