Onderwerp: Witte bruidstaart met bloemen en 4 kilo wit marsepein in de kliko!
Mijn zus ging trouwen en vroeg mij de taart te maken, spannend maar ook heel bijzonder. Na het zien van de prachtige witte proeftaartjes van Eline25 waren we helemaal geinspireerd. Het zou simpel,wit, met kant en bloemen worden.
Uiteraard ging er van alles mis...het uitgekozen kant was uitverkocht, dus uiteindelijk maar voor mooi lint gegaan.
De dag voor de bruiloft begonnen met bekleden, met jawel, voor het eerst met witgekleurd marsepein. Wat een DRAMA! Kon er niks mee, het scheurde zelfs tijdens het uitrollen. Uiteindelijk heb ik alles in de kliko gegooid en ben naar de Taartshop geraced voor een flinke bak wit fondant en gewoon marsepein. Gemengd en met pearlspray was het ook best een mooie tint cremewit en toen ging het als een trein.
Nou goed, dit begint een lang verhaal te worden; afgesmeerd met witte chocolade ganache en gevuld met aardbeienvlaaivulling en champagnebotercreme. Ik hoop dat jullie hem mooi vinden! Mijn zus en zwager vonden hem in ieder geval erg mooi! 

Ik zag me al staan op de trouwerij met zo'n misbaksel.Heb nog geprobeerd het te mengen met wit fondant, maar dat hielp ook niet. Dus toen heb ik gauw de knoop doorgehakt..in de kliko er mee! Wel zonde..het is duur spul. Gelukkig is er een taartshop in de buurt! Ik ben in ieder geval genezen van de witte marsepein en heb groot respect voor een ieder die daar wel goed mee kan werken!