1 Laatst bewerkt door Kimmie1984 (20-08-2011 09:44)

Onderwerp: Petit fourtjes

Voor de verjaardag van mijn vader heb ik gisteren voor het eerst petit fourtjes gemaakt. Vloeibare fondant durfde ik niet aan, heb ik verschillende reacties over gelezen en had geen zin in al te veel zooi in de keuken :D

Drie verschillende smaken gemaakt: aardbeiencrème, chocoladecrème en champagnecrème, met bijpassende kleurtjes fondant :)

Ze bleven alleen niet allemaal mooi recht staan, toch jammer op de foto dan he, hihi...!
Excuses dat het 3 verschillende foto's zijn, maar de enige foto waar alledrie de schalen opstaan was erg donker...

https://lh5.googleusercontent.com/-WJZTJruOkag/Tk9vVRzkbZI/AAAAAAAAA9k/av8oEI2L6dk/s640/DSC01187.JPG

https://lh6.googleusercontent.com/-9xNSPeacK8Q/Tk9vxQ_Ft5I/AAAAAAAAA-w/OtdCw1fQKPw/s512/DSC01188.JPG

https://lh6.googleusercontent.com/-Ge_1yun5gtI/Tk9v3LNSYxI/AAAAAAAAA9s/YR581QTJgHg/s640/DSC01189.JPG

Lieve groetjes!!
Kim

2

Re: Petit fourtjes

Ze zien er mooi en lekker uit!
Hoe groot heb je ze gemaakt?

Heel mooi! Als ze de eerste keer er al zo mooi uitzien...
Heb je een heet mes gebruikt bij jet doorsnijden? Ze zijn zo strak :)

4

Ze zien er mooi uit hoor. En zullen ook vast wel lekker zijn.

5

Thanks voor de reacties :)  Ze waren erg lekker! Ze waren 5 bij 4 centimeter, dus niet echt klein. Ik was bang dat als ik ze nog kleiner zou proberen te maken dat het dan niet zou lukken :s

Ik heb geen heet mes gebruikt bij het snijden, maar dat is wel een goeie tip, even onthouden dus ;)

Lieve groetjes!!
Kim

6

Die zien er mooi uit! :Y
Ben meteen eens even naar een "how to"op zoek gegaan,
daar staat in dat de biscuit eerst in zijn geheel gevuld wordt en dan in repen wordt gesneden om af te smeren en te bekleden.
Maar dan mis ik toch het "dijkje" dan komt de vulling toch gewoon tot aan de rand :s
Ik snap er niks van... O-)

7

Bianca74 schreef:

Die zien er mooi uit! :Y
Ben meteen eens even naar een "how to"op zoek gegaan,
daar staat in dat de biscuit eerst in zijn geheel gevuld wordt en dan in repen wordt gesneden om af te smeren en te bekleden.
Maar dan mis ik toch het "dijkje" dan komt de vulling toch gewoon tot aan de rand :s
Ik snap er niks van... O-)

De vullingen die ik gemaakt heb zijn allemaal op basis van botercrème: het aardbeiensmaakje heb ik toegevoegd door middel van saroma:) de chocolade heb ik gemaakt door nutella aan de botercrème toe te voegen en de champagne heb ik gemaakt door geen water maar champagne te gebruiken om de bc-mix aan te maken. Hier heb ik dus ook de bsicuit mee afgesmeerd. En ze smaakten alledrie super!
Ik heb er trouwens eerst repen van gemaakt omdat ik 3 verschillende smaakjes wilde, en als ik 3 biscuits zou maken had ik veel te veel...

Lieve groetjes!!
Kim

8

Hoi Kim, nog bedankt voor je berichtje!
Je gebruikt dus wel de botercrememix als ik het goed begrijp, niet de 1:1 variant?
Ga het zeker eens proberen.
Groetjes, bianca

9

Ziet er echt prachtig uit!

10

Super! En lijken me heeeel lekker

11

Bianca74 schreef:

Hoi Kim, nog bedankt voor je berichtje!
Je gebruikt dus wel de botercrememix als ik het goed begrijp, niet de 1:1 variant?
Ga het zeker eens proberen.
Groetjes, bianca

Ja, dat klopt Bianca! Die smaakt toch wat lekkerder. Omdat ik er ook mee heb afgesmeerd heb ik wel minder (ongeveer de helft van wat wordt aangegeven) vocht erbij gedaan om het aan te maken. Toen heb ik even geproefd van de champagnecreme omdat daar natuurlijk het vocht de smaakmaker was en toen heb ik wel nog een scheutje toegevoegd (héél goed mixen daarna). Maar het is prima gegaan en de fondant is niet gaan smelten.

Succes en laat ze even zien als je ze eens gemaakt hebt, ok?

Lieve groetjes!!
Kim

12

Heel mooi en leuk gemaakt, kimmie! Je zou ze zo opeten :-) Ik ga er morgen ook is maken se, heb er zin in gekregen.