1

Onderwerp: Koemelkvrije after-eight vulling?

Hallo allemaal,

Voor een taart die ik aan het maken ben wil ik de after-eight vulling maken. Aangezien de taart gluten-, tarwe- en koemelkvrij moet worden vroeg ik me af of er iemand ervaring heeft met het maken van deze vulling met immitatieslagroom. De beginstappen gaan wel lukken maar ik heb begrepen dat de vulling erg koud moet zijn om op te kloppen maar de slagroom niet dus vraag ik me af hoe en of ik deze kan combineren. Of heeft er iemand een tip voor een ander soort koemelkvrije slagroom met bv. soja cuisine?

Ik ben benieuwd of er iemand ideeen heeft!

Vanmiddag ga ik bakken en de vulling maken dus ik ga gewoon vast wat proberen, jullie horen wel van het resultaat :)

Groetjes Marjolein.

2

Re: Koemelkvrije after-eight vulling?

Geen ervaring mee, maar zit er dan geen melk in de after eights?
Heb gelukkig geen doosje in huis om te controleren, haha! Die was namelijk al lang op gegaan, jammie!

3

Klopt dat er melk zit in de after eight, wij reageren er ook wel wat op maar een klein beetje in de hele taart kan in mijn geval wel. Maar om nou slagroom in de taart te doen wordt een beetje te veel van het goede!

Gisteren heb ik de fudge gemaakt met de after eight en ik moet zeggen dat ie best goed gelukt is! Zelfs mn dochtertje zei meteen dat t naar pepermunt smaakte!

Ga straks de imitatieslagroom maken en daar een choco smaakje aan proberen te geven, ben benieuwd of t lukt?

sorry heb alleen ervaring met minus L slagroom en die is lactosevrij niet koemelk..

maar is er nergens soyagebaseerde slagroom?

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby

5

Ja die is er wel maar die moet ik dan bestellen en mn taart moet vandaag af :think:

6

Marretje,

Volgens mij moet je als de after-eight gesmolten is en dus door de imitatieslagroom zit, deze koud laten worden in de kk en dan gewoon kloppen als slagroom. Als je de imitatieslagroom kunt kloppen, zou dat met de after-eight erbij ook moeten kunnen. Toch??

Ben benieuwd of het gelukt is.