1 Laatst bewerkt door Knutsel (18-08-2011 09:44)

Onderwerp: Gezocht recept: Masterchef's Alaska Bombe

Ik zag laatst bij MasterChef de Alaska Bombe voor bij komen.
Ik kan echter nergens het recept van vinden.
Op de website staat wel een recpet maar die ziet er heel anders uit dan wat ze op tv maakte.
Iemand een idee?
http://indianadairy.files.wordpress.com/2011/02/baked-alaska.jpg?w=225&h=225

Re: Gezocht recept: Masterchef's Alaska Bombe

als je via google zoekt op alaska bomb recipe kom je diverse tegen, waarschijnlijk zal het recept hetzelfde zijn wat je hebt gevonden alleen anders opgemaakt.

Cabana consulente worden? Wij zoeken jou! Ben je minimaal 23 jaar, representatief en in het bezit van een auto? Mail me dan of ga naar www.cabana.nl "Think summer, think Cabana"

3

Hi weet wel de aflevering, ik heb er ook naar zitten zoeken omdat mijn moeder erover vertelde, ze zei je moet even googlen op masterchef australia en dan kom je op de officiele site dan moet je series 3 afl 14 kijken daar zit ie in.....kon m bij recepten op de site niet vinden maar die zijn weer allemaal onderverdeeld.....had geen tijd om uitgebreid te zoeken!

misschien helpt dit?!

Groetjes!

4

Ze staan er wel in het engels maar dat vind ik lastig vertalen dus hoopte dat iemand de nederlandse versie had  :D

5

hij ziet er wel enormmmmm lekker uit zeg !!

als je t recept gevonden /geprobeerd hebt gooi je hem dan hier neer ?

Vegetables are a must on a diet...I suggest carrot cake, zucchini bread, and pumpkin pie.! (Jim.Davis) xx Liesjuh

6

Je mag het ook in het Engels neerzetten, kan kijken of ik het voor je kan vertalen?

7

Ah volgens mij heb ik het gevonden. Het heet ook wel Noorse omelet:

Ingredienten
voor 6 personen :
1 sponscake 3 cm dik (génoise)
½ liter roomijs
100 gr poedersuiker
1 koffielepel vanillesuiker
1 klontje suiker
1 sinaasappel
3 eierdooiers
5 eiwitten
1 eetlepel likeur naar keuze

Bereiding
•Snij de cake in een ovalen vorm en giet er de likeur over.
•Bedek een ovenplat met bakpapier en leg er de cake op.
•Verwarm de oven voor op 150° (thermostaat 5)
•Meng de suiker en de eieredooiers met een spatel totdat je een romig mengsel hebt.
•Snij de appelsien in twee en wrijf er met het klontje suiker over.
•Plet het klontje en meng deze suiker en de vanillesuiker voorzichtig bij het suiker-ei mengsel.
•Klop de eiwitten stijf en spatel dit dan geleidelijk en voorzichtig onder het suiker-ei mengsel.
•Let erop dat dit zo luchtig mogelijk blijft.
•Bedek de cake met het ijsroom en bedek dit helemaal met een dikke laag suiker-ei mousse.
•Zet dit 6 minuten in de oven.
•Onmiddellijk opdienen