Onderwerp: cakepops - snelle frutsels diepvries - proefjes
Mijn dochter wil een indianen feestje geven, in november weliswaar pas maar ik zag gelijk de cakepops indiaantjes voor me.
De winkel in waalwijk heeft wilton cakepops assortiment ingeslagen... en ik nu dus ook
Paar weken terug heb ik het boek gevonden in Uden, maar die baller die je er naast ziet heb ik ook uit waalwijk, naast deze heb ik ook een maatje kleiner voor de kleine stokjes.
Ideaal voor het ballen graaien, allemaal even groot.
Maar het is nog wel even rommelen met hoeveel en hoevast je het maakt. Want het kan gebeuren dat de naad er in blijft zitten.
Vanavond de ballen uit de diepvries gehaald even snel gedecoreerd en ze liggen nu terug in de diepvries om te kijken hoe alles zich houdt.
De stokjes zijn hier en daar bedekt met donkere choco want dat had ik niet goed uitgedacht, maar een volgende ronde gaan de ballen eerst in de diepvries tot ze goed stevig zijn en dan gaatje prikken met een spies en dan pas stokje erin.
Choco is 1 reep melk+2,5 wit, haar is drop, neusjes zijn schuddebuikjes, oogjes van wilton, haarband en mondjes zijn van snoepdraad van de xenos.
Ik wil de haren nog veranderen, kijken of ik het kan vlechten of misschien zwart fondant gebruiken. Verder nog veren van eetpapier toevoegen want nu lijkt het nog meer hawaï dan indiaan 
De binnenkant is dc\georgetown-chococupcakes(soort brownies) met vanilla buttercream frosting (beide recepten bij de ingezonden recepten).
Al met al een redelijk geslaagde proef, maar ik kan er wel een avondje, misschien zelfs 2 voor inplannen als ik er meer moet doen.
Verbeterpunten zijn meer dan welkom, vooral jullie mening over de kleur van de pops als indiaantje.
Misschien te donker of kan het zo?
Alvast dank je wel voor het kijken en je reactie.
Heeft iemand het recept om tijd te bakken al gevonden?????