1

Onderwerp: Mikado-sticks gebruiken voor stapelen?

Heeft iemand ervaring met Mikado-sticks bij het stapelen? Zijn deze bruikbaar?

http://www.lu.nl/files/images/p_play_mikado_1.gif

Life is like a box of chocolates, you never know what you're gonna get ...

2

Re: Mikado-sticks gebruiken voor stapelen?

Ik zou het niet aandurven, stel dat de koek zacht word!

Kom eens een kijkje nemen in onze winkel in Tilburg, 95m2 taartplezier!

3

:think: volgens mij zijn ze niet echt sterk.

Groetjes Zita
(Kom gezellig eens bij me buurten www.taartencupcakes.nl)

4 Laatst bewerkt door Guus (16-08-2011 19:38)

ik gebruik ze gewoon hoor      :Y ...maar alleen als de bovenste taart niet te groot is...en ik taart ook niet zo vaak voor anderen .  Koek is echt nog nooit zacht geworden

5

Het is een bruidstaart... dus dat wordt òf laat stapelen met Mikado-sticks of nog ergens chocoladesticks op de kop tikken. Waar kan ik die kopen?? Albert Heijn????

6

Ik stapel er ook mee. Heb ze zelfs met taart in de diepvries gehad en daarna gestapeld. Succes!

7

JanetGL schreef:

Het is een bruidstaart... dus dat wordt òf laat stapelen met Mikado-sticks of nog ergens chocoladesticks op de kop tikken. Waar kan ik die kopen?? Albert Heijn????

Ik heb flink ingeslagen toen ze ze weer bij Aldi hadden , maar daar heb jij nu niks aan..Ehm ff denken : smurfensticks ( smulchoco , 8 cm lang ) , Jamin eventueel ( lange chocosticks in div. smaken ) , alhoewel ze bij het filiaal bij mij in de buurt uit het assortiment zijn . Dacht eigenlijk dat ze bij AH ook uit het assortiment zijn .

Succes !

Carpe Diem !

8

Hartstikke bedankt, Monique. Ik ga ff lekker shoppen bij Jamin (die hebben we hier in de stad).

Zou je niet gewoon dowels gebruiken voor een bruidstaart? Dan weet je zeker dat het stevig genoeg is.

Groetjes Natasja

10

Heb ik ook overwogen... maar de taart werd gesneden door bruiloftsgasten. Ik durfde die dowels daarom niet aan. Te bang dat men er geen erg in zou hebben.

11

En , heb je nog wat gevonden Janet ?

Carpe Diem !

12

JanetGL schreef:

Heb ik ook overwogen... maar de taart werd gesneden door bruiloftsgasten. Ik durfde die dowels daarom niet aan. Te bang dat men er geen erg in zou hebben.

Ik zou toch geen risico nemen met een bruidstaart en gewoon dowels gebruiken. Die zien ze echt niet over het hoofd als ze gaan snijden  ;) en mocht dat wel het geval zijn: Een dergelijk groot stuk taart waar een dowel in verborgen blijft krijg je echt niet in 1 keer in je mond, dus uiteindelijk komt men het dan wel op het bordje tegen  :D

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

13

JanetGL schreef:

Tegenwoordig gebruik ik naast de houten dowels, die ik altijd gebruikte, ook altijd een cakeboard ipv karton. Veel steviger en dus minder risico op inzakken. Wanneer ik een stapel maak zeg ik er altijd bij dat hier houten dowels in zitten, dan kunnen ze er rekening mee houden. Vandaag had ik een Thomas de trein taart waar ik Thomas had geboetseerde en ook had gestut, met een sateprikker. Dit zeg ik dan ook, zodat ze het weten  ;)

14

Esther68 schreef:
JanetGL schreef:

Tegenwoordig gebruik ik naast de houten dowels, die ik altijd gebruikte, ook altijd een cakeboard ipv karton. Veel steviger en dus minder risico op inzakken. Wanneer ik een stapel maak zeg ik er altijd bij dat hier houten dowels in zitten, dan kunnen ze er rekening mee houden. Vandaag had ik een Thomas de trein taart waar ik Thomas had geboetseerde en ook had gestut, met een sateprikker. Dit zeg ik dan ook, zodat ze het weten  ;)

ja precies. Ik zeg ook altijd wat er niet eetbaar is, dus de houten dowels, spaghettistokjes , floralwire enz.

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)

15

ik gebruik ook wel lange nekken en olifantentanden van verkade(kinderkoekjes),zijn meerdere mensen die die gebruiken geloof ik en best stevig genoeg denk ik

16

Ik heb kitkat gebruikt dit werkt ook goed, en is in elke supermarkt verkrijgbaar, lekker handig! Deze worden ook niet zacht, wel de onder en bovenkant recht afgesneden omdat deze schuin lopen. Ik heb er nu geen liggen maar ze zijn volgens mij langer dan 8 cm. En deze kunnen met de taart opgegeten worden, ik geef dit wel altijd door anders kan het ook raar overkomen als er ineens "iets" in de taart zit.

17

Bij bas van der heijden heb je ook chocosticks. Zeker vaak rond de feestdagen.

18

Ik begrijp niet, dat als je zoiets belangrijks maakt als een bruidstaart, je de risico wilt lopen dat het stutten niet goed is. Ga toch voor safe en neem een stevigere materiaal hout/plastic).

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

19

ik heb laatst loliestokjes gebruikt, super stevig ging perfect en goedkoper dan de dowelstokjes......