1

Onderwerp: Uitrolbare icing?

Daarnet kwam hier een zeer jonge bakker (volgens mij nog in opleiding) om wat fondant te kopen. Hij vertelde mij dat de bakkerij waar hij werkt de bruidstaarten bekleedt met icing. Ik ging er dus als vanzelf sprekend van uit dat we het hier over het smeerbare spul hebben. Maar nee, hij beweert dat je het hetzelfde verwerkt als fondant/marsepein maar dat het 50 euro per kg kost. Weet iemand wat dat is?

2

Re: Uitrolbare icing?

Fondant wordt in het engels ook icing genoemd, dus waarschijnlijk gaat het hier over. En 50 euro per kilo lijkt mij gewoon overdreven ;)

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

3

Bedankt, ik had al zo'n vermoeden. Volgens mij zit die zeer jonge bakker, vergezeld van twee jonge dames,  nog op school en kun je hem wat wijsmaken. Hij ging met zijn fiets al steigerend de oprit af  :lol: Hij heeft al eens geïnformeerd voor een workshop en was misschien toch een goed idee voor hem aangezien ik hem nog net kon behoeden om de fondant met slagroom op te taart te doen.

4

mijn neef is bakker en bij hun in de bakkerij noemen ze het ook icing...maar het is marsepein en dat rollen ze uit met een machine ( de boffers)
Daarna airbrushen ze het daar, ze kleuren nooit de marsepein zelf.
Volgens mij bedoelen ze ook niet de fondant of marsepein of icing of wat dan ook ( ...lekker duidelijk hé) maar bedoelen ze gewoon het bekleden van een taart

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)