1

Onderwerp: hoeveel tylose in een stuk fondant voor een strik

Weet iemand dit.
Ik weet geloof ik dat je 2 theelepels voor een 250 gram fondant gebruikt, maar ik wil alvast de fondant met tylose gaan kneden voor een rand met strik. Dat is dus w.s zo'n 20 gram fondant.

Help, wie helpt?
Het is mijn 1e keer tylose.
En, dan in de koelkast 24 uur laten hard worden, begreep ik.
Maar kun je t strikje dan nog wel eten?
Niet dat ik dat zou willen :D , maar als iemand dit doet?

Re: hoeveel tylose in een stuk fondant voor een strik

Het is heel erg afhankelijk van welke fondant je gebruik, hoe warm het in je werkruimte is, hoe "vers" de fondant is enz.
Er is niet zomaar te zeggen; zoveel tylode moet je er in doen.
Ik denk dat je ewoon moet oefenen en op moet letten wat er gebeurd bij welke hoeveelheid en hoe de fondant dan aanvoelt.

Wat betreft het hard worden in de koelkast, dat verhaal ken ik niet.
Ik zou het ook niet adviseren, de kans is namelijk dat het helemaal niet uithard en zelfs gaat smelten door de vochtigheid in de koelkast.

Gewoon laten drogen aan de lucht. Eetbaar is het nog wel maar zeker minder lekker.

Succes!

Gr. Lies(beth)
Omdat er iedere dag wel iets te vieren valt is er dus altijd een reden voor TAART! www.zininTAART.com

3

Re: hoeveel tylose in een stuk fondant voor een strik

Ik liet de eerste keer de tylose inwerken omdat ik dit ergens gelezen had. Maar ik kon er niks meer mee doen, veel te stug. Nu kneed ik de tylose door de fondant en ga gelijk aan de slag. De lussen inderdaad laten drogen aan de lucht. Herken het ook niet dat je dit in de koelkast moet laten drogen  :think:
Nu doe ik het ook op gevoel. Bij sommige fondant (wo pettinice) gebruik ik niet eens tylose. Te veel tylose is ook niet fijn, dan krijg je van die scheurtjes in de rand. Zeg ik uit ervaring.....