Hoi!
Ik heb laatst ook een dummie taart gemaakt, wat een hel! ik heb het marsepein wel 10 x uitgerold en erop gedaan om m te bekleden, werkelijk waar ik kreeg het niet voor elkaar.. Dan scheurde het marsepein weer en dan weer en weer en weer.. uit pure frustratie heb ik de spullen aan de kant gegooit en 3 dagen geprakeseerd over hoe ik het voor elkaar krijg. Samen met een vriendin van mij hebben we zitten denken, dit moet ook anders kunnen.. De dummie taart is natuurlijk erg scherp. Dus heb ik vals gespeelt. Als eerst heb ik de maat op genomen van de dummie ( rondom ) en toen heb ik de preciese maat uitgesneden en heb ik de taart inspoten met water ( via een plantenspuit ) daarna heb ik de lap marsepein rondom de dummie geplakt als t ware. toen had ik de zijkanten in ieder geval klaar, later heb ik de marsepein uitgerold en de maar op genomen van de bovenkant van de dummie deze had ik 2 mm breder gedaan. Toen heb ik de lap marsepein erover heen gelegd en met een smoother alles strak gemaakt. Zo heb ik dus vals gespeeld, het hoort niet zo maar het is me uiteindelijk wel gelukt..
Later heb ik de taart ingesprayd met haarlak. Dat heb ik van iemand gehoord zodat je de stof er gemakkelijk af kan vegen. Fondant wordt hard en kun je de stof eraf blazen maar in marsepein gaat t vast zitten en kun je er niet meer af blazen. met haarlak komt er een soort bescherm laagje op...
Mijn dummie taart is nog lang niet af want ik heb niet veel tijd gehad de laatste tijd, maar het begin is er..
Ik wens je veel succes en sorry voor mn lange verhaal,
Liefs!
Denk terug met een lach aan gisteren, kijk met volle moed naar morgen, maar leef vooral vandaag!