1

Onderwerp: plooientaart

ik wil een plooientaart gaan maken maar ik zit er mee hoe breed moet je de plooien maken om een mooi geheel te maken ?
ik heb een taart van 24 cm gemaakt en ik weet wel hoe lang maar ik weet niet hoe breed.

groetjes patricia

2

Re: plooientaart

patje131 schreef:

ik wil een plooientaart gaan maken maar ik zit er mee hoe breed moet je de plooien maken om een mooi geheel te maken ?
ik heb een taart van 24 cm gemaakt en ik weet wel hoe lang maar ik weet niet hoe breed.

groetjes patricia

Heb je de how2 al bekeken van de plooientaart? Als je daar de foto's bekijkt zie dat de witte veel meer plooien heeft dan de groene. Door de driehoeken dichter op elkaar of juist verder uit elkaar te leggen bepaal je het aantal plooien.
Je moet eerst de omtrek van je taart meten.
Als je taart 24 cm is, zal dat denk ik +/- 75 cm zijn. Dat deel je door het aantal plooien en dan heb je de breedte. Vergeet niet het stukje wat je om gaat vouwen extra te rekenen.
Hopelijk is het een beetje duidelijk zo.

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)

3

ik heb bij de how2 gekeken en hij is gelukt super bedankt. ik heb hem vanavond gemaakt en ik ben helemaal in mijn sas.

groetjes patricia

4

patje131 schreef:

ik heb bij de how2 gekeken en hij is gelukt super bedankt. ik heb hem vanavond gemaakt en ik ben helemaal in mijn sas.

groetjes patricia

Leuk, krijgen we nog wel een foto te zien?!!!

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)