1

Onderwerp: SPOED!!!! mijn baileysvulling wil niet opstijven

Ik ben voor het eerst de baileysvulling aan het maken en alles ging goed maar nu staat het al een half uur in de koelkast en het wil maar niet opstijven.
Ben ik te ongeduldig of heb ik iets verkeerd gedaan?????

Keep calm and have a (cup-)cake!!

2

Re: SPOED!!!! mijn baileysvulling wil niet opstijven

Ik neem aan dat je die van de deze site aan het maken bent met gelatine?
Als dat zo is, gelatine moet toch wel minimaal 3 uur koelen voordat het echt goed stijf is. Dus je moet nog even geduld hebben.  ;)

Succes ermee,

Groetjes Angelina

angelina17 schreef:

Ik neem aan dat je die van de deze site aan het maken bent met gelatine?
Als dat zo is, gelatine moet toch wel minimaal 3 uur koelen voordat het echt goed stijf is. Dus je moet nog even geduld hebben.  ;)

Succes ermee,

Groetjes Angelina

Maak idd die van de site met gelatine. Dan laat ik hem overnacht opstijven en vul de taart dan pas morgen vroeg.
Thanx

4

Ik was even bang dat je daar geen tijd voor had om te wachten tot morgen. Maar dat is inderdaad nog beter als je wacht tot morgen.

5 Laatst bewerkt door sjunne taart (16-08-2011 20:25)

angelina17 schreef:

Ik was even bang dat je daar geen tijd voor had om te wachten tot morgen. Maar dat is inderdaad nog beter als je wacht tot morgen.

Was er eigenlijk ook niet(tijd) maar dan maar morgen snel snel.
Heb gelukkig alle voorwerk al wel vanavond gedaan en kan hem dan morgenvroeg meteen vullen en bekleden.
Dank je voor je hulp.

Tot baks

Ps: zie net dat we ''bijna" buren zijn ;)

6

Ja klopt, ik dacht: ik moet mijn buurtgenootje maar even helpen. Maar ff serieus, was hij vanmorgen wel goed stijf??

angelina17 schreef:

Ja klopt, ik dacht: ik moet mijn buurtgenootje maar even helpen. Maar ff serieus, was hij vanmorgen wel goed stijf??

Ja, maar wel een beetje lompig. Maar daardoor niet minder lekker.
Heeft goed gesmaakt.
Dank je nogmaals voor je hulp en misschien wel tot freubels??

8

sjunne taart schreef:
angelina17 schreef:

Heeft goed gesmaakt.

Graag gedaan, en ja is misschien wel eens een idee. De komende maand heb ik het even druk, veel werken enzo, maar daarna kan ik wel weer. Anders moet je maar eens mailen ;)

Groetjes Angelina

angelina17 schreef:
sjunne taart schreef:
angelina17 schreef:

Heeft goed gesmaakt.

Graag gedaan, en ja is misschien wel eens een idee. De komende maand heb ik het even druk, veel werken enzo, maar daarna kan ik wel weer. Anders moet je maar eens mailen ;)

Groetjes Angelina

Gaan we beslist doen. Wij hebben zelf vanaf komende week 4wk vakantie.
Dus zal ergens in oktober of zo worden. Houden contact.

Ps de taart zelf staat ook op de site ;)

Van de week heb ik ook de baileysvulling gemaakt, alleen zat er nog steeds een hele alcoholsmaak aan.. Hoe was dat bij jou? Ben ik even nieuwsgierig naar!  :o

I just love cake!
Groetjes Laura

11

Laura's Cakery schreef:

Van de week heb ik ook de baileysvulling gemaakt, alleen zat er nog steeds een hele alcoholsmaak aan.. Hoe was dat bij jou? Ben ik even nieuwsgierig naar!  :o

Bij mij proefde je wel idd nog echt de baileys. Maar dat was dan ook wel de bedoeling ;). Maar als je drank niet warm maakt blijf je altijd die alcoholsmaak wel houden. Het verdampt dan niet echt.

sjunne taart schreef:
Laura's Cakery schreef:

Bij mij proefde je wel idd nog echt de baileys. Maar dat was dan ook wel de bedoeling ;). Maar als je drank niet warm maakt blijf je altijd die alcoholsmaak wel houden. Het verdampt dan niet echt.

Ik heb het ook wel verwarmd (zoals hier op de site staat) En t was bij mij ook wel de bedoeling dat ik baileys zou proeven, alleen hier was het meer alcohol dan baileys! Helaas...

I just love cake!
Groetjes Laura