1

Onderwerp: Decoratie eerder maken

Ergens heb ik gelezen dat het verstandig is om je decoratie (fondant) eerder te maken zodat je niet erg in de stress zit of niet alles hoeft te doen op één dag.

Nu vroeg ik mij af, of het wel zo verstandig is en zo ja, hoeveel dagen van te voren?

Gr.

Ik hou van taartjes!

Re: Decoratie eerder maken

Wanneer het moet drogen is het zeker met dit vochtige weer handig om eerder te beginnen!
Ik ben nu bezig met fondant schoteltjes en na 5 uur wachten is het nog steeds niet droog. Ik heb nog een paar dagen gelukkig.
Maar als ik het vandaag af zou moeten hebben (is een kado voor een verjaardag) dan zou ik het niet zo leuk meer vinden  :nooo

3

Het is zeker verstandig om (als je tijd hebt) vooruit te werken....
Het ligt er aan wat je gaat maken om te bepalen hoe lang je het kunt bewaren.

Boetseersels voor op kindertaarten (die bijna altijd worden opgegeten) worden meestal van marsepein gemaakt. Deze kun je lang goedhouden en harden niet uit.

Boetseersels voor b.v. bruidstaarten (bloemen, het bruidspaar) worden van flowerpaste en gumpaste gemaakt. Deze harden wel uit, maar worden zelden opgegeten. Ze zijn erg lang houdbaar.

Ik hoop dat je er iets aan hebt! ;)

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

4

Dank jullie wel!

Heb heel wat bloemen nodig maar niet die uitgehard zijn. Maak ze daarom een dag eerder en stop ze in een bakje in de koelkast.
Verstandig of niet?

Ik hou van taartjes!

5

Waarom in de koelkast?

6

Ik maak de decoraties steeds ruim vooraf om het voor mezelf makkelijker te maken (oke ik heb pas 8 taarten gemaakt ...).

Ik legde de decoraties op bakpapier in een tupperware-doos, maar ik heb afgelopen zaterdag bij de Xenos 2 vleeswaren 'torens' gekocht. Je weet wel 3 bakjes die in elkaar passen en waar dan ook een deksel op zit.

7

ik heb een week van te voren heerlijk op mijn gemak de bloempjes gemaakt. ik heb ze op een schoteltje laten drogen met een folietje er over heen en in een donkere kast gelegt. ze drogen mooi e blijven goed nu op de taart in de koelkast zelfs na aansnijden enzo wat zacht geworden.