1

Onderwerp: HELP!! vraagje aardbeien mousse!!

hoi wie leest dit toevallig en kan mij snel helpen.

ik heb de aardbeien mousse geprobeerd te maken waar van het rescept op deze website staat. (van koenie) maar na alles gedaan te hebben volgens het recept is de mousse nog veel te vloeibaar! wat kan ik doen????

de taart moet zo gevult worden :( (gelukkig wel een taartje voor ons zelf als uit probeersel gelukkig maar!)

2

Re: HELP!! vraagje aardbeien mousse!!

in het recept staat: extra gelatine, stijfgeklopte slagroom of klopfix

(bij punt 3 ;))

Groetjes Miriam
Zij die gaan taarten groeten u!

3

ja oke maar dat dacht ik als je het uit de vriezer weer had gehaalt. want dit is echt nog geen mousse dan zou er meer dan het dubbele in moeten? en gelatine kan nu denk ik niet meer want dat moest door de gepureerde aarbeien en dan eerst in de koelkast voor het door de slagroom kon.

4

ps hij is al wel erg lekker :D

5

Je kunt wat gelatine met een klein beetje water of vruchten sap mengen en verwarmen en dat door de mousse klopen.
Maar heb je de mousse al wel in de koelkast een tijd gekoeld?Als je dat niet doet dat wordt de mouse idd niet stevig.
Weet niet hoeveel mousse je hebt gemaakt dus voorzichtig met de hoeveelheid blaadjes die je gaat gebruiken.Probeer eerst 2.
Hoop dat je er wat aan hebt!

1 % hulp is meer dan 100% medelijden!!!

6

ik heb het hele recept gevolg dus 250gr aarbeien en 3 blaadjes gelatine en 200g slagoom en 100g suiker.

ik ga indd maar proberen om wat extra gelatine te doen en wat extra slagroom met klopfix. hopen dat het lukt! bedankt voor jullie advies!

meer advies/tips zijn welkom!

7

Dan is de gelatine idd te weinig op de hoeveelheid die je maakt!
Ik doe altijd 4 a 5 blaadjes erdoor!
Succes.

8 Laatst bewerkt door christine-h (17-08-2011 14:26)

oke nou ik heb geprobeerd de gelatine er door te doen. en dat werd een grote ramp!!!! want gelatine werd allemaal brokken en slierten. nu onderweg naar de blokker om een goede zeef te halen en de mousse proberen te redden. of nieuwe mousse maken :(

9

Ach wat erg meid! Dat was ook de bedoeling niet he!  :nooo  Je kan het beste de gelatine in een vloeistof oplossen en aflaten koelen tot lauw, dan door een andere,  niet te koude vloeistof ,(in dit geval dacht ik dat je er nog room door zou doen.) Die door kloppen of roeren tot het is opgenomen en dan door de rest heen.
Sorry, ik wist niet dat je dat niet wist!
Hoop dat je het nog kunt redden!

10

haha niet erg. ik had hem indd laten afkoelen maar dacht dat het toch gelijk door de mousse heen moest. (vandaar dat ik al dacht dat dat niet kon) nu heb ik de zeef dus dat ga ik eerst even doen. en dan proberen zoals je nu net zegt. door de slagroom en dan pas door de mousse.

whaaa wat een recept :P

11

Voorzichtig he eerst kijken dat de slagroom niet te koud is en als de gelatine is opgenomen zonder te klonten dan door de rest heen!
Hoop dat het nu lukt hoor!

12

hoi hier hebben we nu maar even een pauze ingelast. want mijn man kwam thuis en die zei meoten we niet eten. dus de ovenschotel staat nu in de oven.

daar voor ahd ik nog geprobeerd om met klop fix en slagroom goede dikke slagroom te maken maar dat is zelfs mislukt. (teveel klopfix :o ) dus dat werd een dikke klonterige boter hahahaha

net nog even snel naar de winkel geweest(ovenschotel moest toch 45 min in de oven)om slagroom te halen. als kindje op bed ligt ga ik een tweede poging doen!

met de al gesmolten gelatine is het toch eht beste om hem even wat af te laten koelen. ik vidn altijd moeilijk te kiezen of hij nu al koud genoeg is of niet(misschien net te lang gewacht.  en misschien handig om de slagroom niet in de koelkast te bewaren voor ik het ga mixen???(als ik het zo nog een x ga proberen)

13

Hoi!!

Dit probleem had ik dus laatst ook, ik kreeg hem op geen enkele manier dikker/ minder vloeibaar.
Iemand op het forum gaf me toen de tip om dit recept te proberen, maar dan de frambozen door aardbeien te vervangen.
Ik heb het zelf nog niet uitgeprobeerd, maar misschien heb je er wat aan!

http://www.deleukstetaarten.nl/recept/4 … zenmousse/

Succes (ik hoor graag of het gelukt is straks!)

14

tja het punt is dat ik dat niet kan doen met de nu al in de koelkast staan de "mousse" want daar zit al slagroom door heen(of kan ik dat wel op warmen??) weet iemand dat?

ik heb nu 2 extra bakjes slagroom gekocht dus zou wel genoeg hebben om nieuwe te maken maar zou het liefst die ik nu al heb dikker maken anders zo zonde!!!!

15

ik pureer altijd eerst de aardbeien, dan meng ik de gelatine ( opgelost in heet water) er door , flink roeren. Mocht het wat klonten dan schep je dat eruit en verwarm je dat een beetje in een pannetje. Daarna zet ik het een half uur in de koelkast. Dan pas de slagroom kloppen en er doorheen spatelen.

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)

16

zo de al met bc afgesmeerde taart staat in de koelkast hoor!!! HET IS ME GELUKT!! hahaha. wat extra slagroom en slagroom versteviger met gelatine (2blaasjes ) er door heen toegevoegd. en na mooie dijkjes voor de zekerheid, lekker met de mousse gevuld ik ben erg benieuwt naar het resultaat! bedankt voor alle reacties en hulp!

sil: dankje, dit had ik ook gedaan alleen was het nog echt te vloeibaar nu zoals je hier boven leest met wat extra ingredienten gelukt!:)

als ie mooi genoeg is post ik hem nog wel ff en hier een linkje :)

17

Nou ben blij dat het is gelukt! Laat het resultaat nog ff zien?
groetjes  Annette

18

even een klein voorproefje want hij is nog niet klaar. morgen verder :)

wel was het een nog grotere ramp dan de mousse want ik had mijn fondant te dun uit gerold :( (het is 2 jaar geleden dat ik met fondant gewerkt heb. ik doe veel met marsepein) dus scheuren scheuren. en weer een nieuw randje uit geprobeerd. eigenlijk helemaal proef probeersel hahaha :o
http://94.100.121.104/1387200001-1387250000/1387246401-1387246500/1387246440_6_e6d8.jpeg

en dit is de mousse geworden:

http://94.100.114.177/1387200001-1387250000/1387247201-1387247300/1387247300_5_7SL6.jpeg

19

gelukkig dat het toch nog goed gekomen is. Ziet er in ieder geval goed en lekker uit  :thumb:

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)

20

Ach hij is geweldig leuk geworden na alle problemen toch!
Al doende leren we en van fouten nog het meest!
Ik tenminste wel! :Y
Succes verder en blijven oefenen!
Groetjes Annette

21

jammie :9

Groetjes Miriam
Zij die gaan taarten groeten u!

22

hier is de link van het eind resultaat!!!

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=162018