Onderwerp: je bent 7....

En je weet wat je wilt!

Eerst wel flink wat wit fondant weg g egooid!!!
Ik was aan t rollen en de 1 na andere pluis/ zwarte pikkel en weet ik veel wat nog meer erin!!!
Iemand een tip.
Aan mijn rollen lag t iniedergeval niet (had ik schoongemaakt en alles) handen uiteraard gewassen, schoon ondergrond.
ZOOOO irritant!!!!

Kreeg de opdracht om een meiden stapel te maken.
met opdracht van de jarige zelf.
Ze hou van roze, paars, glitters, zilver, parels, strikjes, hartjes, kroontjes en meiden dingen.

Dus ik heb er dit maar van gemaakt  :lol:
(gevuld met bbr en extra aardbeienjam)

http://img849.imageshack.us/img849/1427/186zc.jpg

2

Re: je bent 7....

geen idee,maar vind je taart :thumb:
grt Carla

3

schattig taartje !

is het kroontje nou zwart ? hij is zo donker in verhouding tot de rest van de taart............

denk dat de jarige erg blij was met der meiden stapeltje !

Vegetables are a must on a diet...I suggest carrot cake, zucchini bread, and pumpkin pie.! (Jim.Davis) xx Liesjuh

ja dat is dus t enige wat mij ook een beetje dwars zit.
t kroontje is inderdaad zwart....omdat ik m goed zilver wilde hebben maar denk dat ik m beter wit had kunnen maken....

5 Laatst bewerkt door Liesjuh! (18-08-2011 14:26)

ik heb bij mijn laatste taartje ook zilver gebruikt en ben er achter gekomen dat als je zilver wilt maken je dan het beste je fondant (gum of marsepein) een beetje licht grijs kunt kleuren en deze dan zilver te dusten................

ikdeed dat dusten trouwens als de paste nog nat was.....weet niet of dat de bedoeling is maar ik vind het mooier als verven......(daar kreeg iklelijke strepen van)

overigens pas 4 taartjes gemaakt dus ben nog geen deskunsige )

Vegetables are a must on a diet...I suggest carrot cake, zucchini bread, and pumpkin pie.! (Jim.Davis) xx Liesjuh

6

Super mooi! :thumb:

een leuke taart, wat betreft de luisjes, geen idee

cake my day

8

leuke taart! de pluisjes...had je zwarte of donkerblauwe kleding aan? Ik taart altijd in witte of lichte kleding, anders krijg je van die pluisjes!
groetjes

kez schreef:

leuke taart! de pluisjes...had je zwarte of donkerblauwe kleding aan? Ik taart altijd in witte of lichte kleding, anders krijg je van die pluisjes!
groetjes

Nou draag inderdaad zwart vandaag.... :think:

10

Mooi :)

11

Mooie taart!
Ik had vorige week ook opeens zwarte puntjes in mijn fondant Het bleek dus van mijn deegroller te komen!
Tussen de handvaten en de roller zit een scharnier om hem te kunnen laten rollen Hier kwamen de hele kleine zwarte puntjes vandaan
Soort roest ofzo denk ik  :s

Groetjes, Jessica
Taaartjes

:s  ik heb geen diee wat t was/is!
Maar zo irritant gewoon echt 400 gram fondant weg kunnen gooien  :nooo

Wat voor deegroller was dat?

13

Hare Zoetigheid schreef:

:s  ik heb geen diee wat t was/is!
Maar zo irritant gewoon echt 400 gram fondant weg kunnen gooien  :nooo

Wat voor deegroller was dat?

Ik had hetzelfde :(
Het was een houten deegroller
Je moet je deegroller bij het handvat draaien met je hand eronder of nog beter op een witte doek
Een paar keer heen en weer draaien en kijken of er zwarte dingetjes uitkomen Het scharnier tussen de handvaten en de roller zelf daar kwam het bij mij vandaan

Groetjes, Jessica
Taaartjes

14

Mooie taart hoor!

Herkenbaar van die pluisjes, ik had van de week hetzelfde probleem.
Zal de deegroller eens inspecteren, bedankt voor de tip.

Inderdaad hier ook een houte roller.
Blijft dat dan terug komen of als t eenmaal schoon in is t dan klaar????

16

Hele leuke taart!
Als tip voor de pluizen...ik draag geen truien als ik met taarten bezig ben.Soms valt er zonder dat je het weet pluisjes hiervan. Ik droog mijn handen met keukenpapier zodat ik zelf geen pluisjes heb aan mijn handen en de roller ook eerst nat maken en met een keukenpapier schoonmaken.
Voor de oppervlakte wat ik ga gebruiken maak ik schoon met een nieuwe viscosedoek en droog met keukenpapier.De viscosedoek blijf ik de hele tijd gebruiken voor als de oppervlakte weer schoon moet zijn.
Ik hoop dat je er iets aan hebt. Succes :D

Be in love with what you have