1

Onderwerp: Kleurstof voor Red Velvet cupcakes ????

Hoi allemaal,

Ik ga zometeen beginnen aan mijn eerste batch Red Velvet cupcakes. Ik heb de volgende kleurstoffen in huis:

Americolor Electric Pink
Americolor Terracotta
Americolor Deep Pink

Jammer genoeg geen Red maar met 1 van deze moet ik het doen. Welke is het beste voor Red Velvet cupcakes ?? Ach, en anders worden het toch Pink Velvet cupcakes ?? :)

Groetjes,

Biancka

2

Re: Kleurstof voor Red Velvet cupcakes ????

Ik zou persoonlijk voor de donkerste kleur gaan en de terracotta kiezen.

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

3

Bedankt voor je reactie. Die komt inderdaad het dichts in de buurt van rood dus dan word het de terracotta :)

4

En dus worden het terracotta velvet cakes  :+  :Y   :lol:

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

5

hihi, psies :)

sorry dat ik dit topic half kaap... maar in principe maakt het toch niet heel veel uit welke kleurstof je erin doet? ik zat namelijk te denken om voor halloween dit recept te nemen maar dat oranje..

of zou rood leuker zijn om te doen? (en dan met hemelse modder)

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby

7

Het maakt volgens mij ook inderdaad niet uit welke kleurstof ik erin doe maar als ik Red Velvet cupcakes maak wil ik liever wel dat het beslag ook rood is. Ach, en anders vernoem ik gewoon naar de naam van de kleurstof. Electic Pink cupcakes zijn ook niet verkeerd :)

Enneh, uiteindelijk gaat het toch om de smaak :) Ik wil mijn ouders, broer & neefje morgen verrassen met een batch als ze thuiskomen van vakantie en het zal ze echt niet uitmaken welke kleur de cupcakes hebben.

8

pennyroyaltea schreef:

sorry dat ik dit topic half kaap... maar in principe maakt het toch niet heel veel uit welke kleurstof je erin doet? ik zat namelijk te denken om voor halloween dit recept te nemen maar dat oranje..

of zou rood leuker zijn om te doen? (en dan met hemelse modder)

Ooooh, ik heb geweldige cupcakes gezien voor Halloween. Zombie Cupcakes !! Zo mooi maar dat krijg ik nooit voor elkaar. Kijk....

http://farm7.static.flickr.com/6128/6004148521_6eb96611c2_z.jpg

http://farm7.static.flickr.com/6127/6004148631_bbb5ebe5b0_z.jpg

Zo cool !!! haha

9

Het maakt in zoverre uit, dat het chocolade cupcakes zijn, dus de kleur van het beslag heeft invloed op de uiteindelijke kleur van de cupcakes.

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

10

De eerste batch zit in de oven. Erg rood vond ik ze niet maar dat kan natuurlijk wel kloppen als je geen rode kleurstof hebt :) Misschien had ik toch beter Electic Pink kunnen gebruiken wat het Terracotta deeg ziet er nu niet echt smakelijk uit :)

11

geen idee !!

ik had gisteren een super scattig roze deegje met pink

en kapsel is nu fuchsia.......... dus de uteiindelijke kleur zegt nix over het beslag :D

Vegetables are a must on a diet...I suggest carrot cake, zucchini bread, and pumpkin pie.! (Jim.Davis) xx Liesjuh