1 Laatst bewerkt door ginn1988 (29-07-2011 13:21)

Onderwerp: Cake Pops

http://i1179.photobucket.com/albums/x387/gina-1988/bakseltjes/pops.jpg

Eerste keer Cake Pops gemaakt!

Zijn goed gelukt was alleen vergeten van te voren de lollystokjes eerst in de chocola te dippen...hierdoor kon je ze er makkelijk weer vanaf halen, maar een pluspunt ze vielen er niet vanzef af.

Ik heb ze met chocolade cake met stukjes hazelnoot en frosting gemaakt.

Iemand nog bruikare tips?

C'est la tarte

2

Re: Cake Pops

Ik vind dit wel leuk die cake pops maar gebruik je daarvoor dan een speciale bakvorm of maak je de bolletjes eigenlijk zelf uit een cake ?
En die lolly stokjes kun je die gewoon zo kopen ?

3

Hey! ik vind het er gezellig uitzien en best strak met chocola!
Zelf gebruik ik candy melts, hard wat sneller uit en is water beter vloeibaar te maken. Ik zie aan de onderkant dat ze niet helemaal rond aflopen, ik duw altijd met een lepeltje voorzichtig wat candy melt op de onderkant voordat ik hem eruit haal.

'Het geheim van geluk is vrijheid, het geheim van vrijheid is lef!'

4

Ik woon zelf in Den Haag en heb ze daar even snel bij Pipoos in de stad gekocht...
Had geen geduld om ze online te bestellen en erop te wachten.

De cake pops maak je d.m.v. een cake of biscuit te bakken (je kan er ook gewoon een kopen)
Die maak je vervolgens stuk/verkuimelen in een kom.
en dat meng je dan weer met:
-frosting
-botercreme
-monchou (cheesecake effect)

daar rol je dan balletjes van en die moeten vervolgens een nacht in de koelkast staan om hard te worden.

C'est la tarte

5

fayalobi schreef:

Hey! ik vind het er gezellig uitzien en best strak met chocola!
Zelf gebruik ik candy melts, hard wat sneller uit en is water beter vloeibaar te maken. Ik zie aan de onderkant dat ze niet helemaal rond aflopen, ik duw altijd met een lepeltje voorzichtig wat candy melt op de onderkant voordat ik hem eruit haal.

IK heb ook van candy melts gehoord.
wat is dit eigenlijk precies? Ik weet wel dat je ook nog gekleurde smelt chocola kunt krijgen.

Doordat ik de stokjes niet eerst in de chohola had gedipt  :nooo moest ik heel voorzichtig doen, maarja heb ik weer van geleerd....
Ik ga vanavond witte  cake pops maken met blauwe muisjes voor de pasgeboren baby van m'n vriendin. hopelijk gaat het nu wat beter.

C'est la tarte

6

:thumb:

7

Candy melts kun je kopen in de webshop, ze zijn volgens mij officieel gemaakt om van die chocoladelollies mee te maken. Ze smaken naar (witte) en gewone chocolade maar hebben andere toevoegingen. Voordelen: ze harden sneller uit dan gewone chocola en ze smelten makkelijk. Ook zijn de kleurtjes zo leuk!

8

fayalobi schreef:

Candy melts kun je kopen in de webshop, ze zijn volgens mij officieel gemaakt om van die chocoladelollies mee te maken. Ze smaken naar (witte) en gewone chocolade maar hebben andere toevoegingen. Voordelen: ze harden sneller uit dan gewone chocola en ze smelten makkelijk. Ook zijn de kleurtjes zo leuk!

Heb gelijk even gespiekt in de webshop, ze zijn er inderdaar in leuke kleurtjes!
Maar is het niet vergelijkbaar met "smelt chocola" dat heb ik namelijk gebruikt.

Dit ga ik zeker uitproberen met een leuk kleurtje!

C'est la tarte

9

Als je het in de magnetron doet: goed blijven roeren tussendoor, anders verbrand het en wordt het onbruikbaar. Verder voeg ik crisco toe als het nog te dik blijft. (op you tube staan trouwens goede filmpjes!)

10

fayalobi schreef:

Als je het in de magnetron doet: goed blijven roeren tussendoor, anders verbrand het en wordt het onbruikbaar. Verder voeg ik crisco toe als het nog te dik blijft. (op you tube staan trouwens goede filmpjes!)

Hoeveel gram crisco op chocola gebruik je?

Ja ik had het idd in periodes van elke x 15 seconden in de magnetron gedaan. en elke x even kijken en roeren. het was voor mij wel bruikbaar heb het niet ervaren dat het te dik was, maar bedankt voor de tip mocht het een x voorkomen weet ik nu wat ik eraan kan doen  :thumb:

Ik weet wel uit ervaring dat het inderdaad kan verbranden  :shh:

C'est la tarte

11

Het gaat hier dan over de candy melts, ik probeer 1 theelepel per keer. (ik heb het ook wel eens laten verbranden  :x )

12

haha ja ben je even 10 sec afgeleid en dan denk je wat ruik ik....... :grr:

C'est la tarte

13

http://i1179.photobucket.com/albums/x387/gina-1988/bakseltjes/CakePopsgeboorte2.jpg

http://i1179.photobucket.com/albums/x387/gina-1988/bakseltjes/CakePopsgeboorte3.jpg

C'est la tarte

14

he... een mede hagenees.. haha

Ik gebruik zelf altijd chocolade van callebaut... als je het goed doet kun je die chocolade ook zelf kleuren zoals je wilt.. scheelt weer dure candy melts..

TS.. als je wilt.. ik heb in augustus een freubeldag en dan gaan we cake pops maken.. als je erbij wilt?\

15

Ziet er leuk uit.
Ik heb de spullen ook in huis, wil het eerdaags ook gaan uitproberen.
Maar ga eerst op youtube kijken, goeie tip!

16

ginn1988 schreef:

http://i1179.photobucket.com/albums/x387/gina-1988/bakseltjes/CakePopsgeboorte2.jpg

http://i1179.photobucket.com/albums/x387/gina-1988/bakseltjes/CakePopsgeboorte3.jpg

Die zien er leuk uit zeg!

17

Kimh schreef:

Ik gebruik zelf altijd chocolade van callebaut... als je het goed doet kun je die chocolade ook zelf kleuren zoals je wilt.. scheelt weer dure candy melts..

TS.. als je wilt.. ik heb in augustus een freubeldag en dan gaan we cake pops maken.. als je erbij wilt?\

Beste mede Hagenees! Wij hebben wel eens mail contact gehad! ;)
Stuur me maar wat info erover gina_1988@live.nl.
Kan niks beloven ben super druk!
Bedankt voor de tip zal eens ff kijken waar ik callebaut kan krijgen.
Waarmee kleur je het dan?

Groetjes Gina

C'est la tarte

18 Laatst bewerkt door ginn1988 (01-08-2011 21:38)

@fayalobi Thank you :D

@lucca succes!! Post je even een foto als ze klaar zijn?  :thumb:

C'est la tarte

19

ginn1988 schreef:
Kimh schreef:

Beste mede Hagenees! Wij hebben wel eens mail contact gehad! ;)
Stuur me maar wat info erover gina_1988@live.nl.
Kan niks beloven ben super druk!
Bedankt voor de tip zal eens ff kijken waar ik callebaut kan krijgen.
Waarmee kleur je het dan?

Groetjes Gina

ik gebruik americolor kleurstoffen..

20

http://i1179.photobucket.com/albums/x387/gina-1988/bakseltjes/282570_237817079592524_100000927007340_711414_6602659_n.jpg

http://i1179.photobucket.com/albums/x387/gina-1988/bakseltjes/185509_237704039603828_100000927007340_711172_8002239_n.jpg

C'est la tarte

21

zien heel leuk uit allemaal

ik zou alleen persoonlijker die blauw/wit of roze/wit muisje helemaal omheen dippen ipv alleen bovenkant....

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

22

hoi,
Ik ben ook begonnen met het maken van cakepops, maar weet er iemand hoe je de candy melts dunner kan maken?

Ik heb het al geprobeerd met water, maar dan word de massa zo dik dat je het weg kan gooien!
Ook met cacao boter is dit het geval. (Ik had op internet gelezen dat je dat kon gebruiken en na lang zoeken eindelijk gevonden, maar hellaas!!!) Alleen bij de bruine choc ging het wel.?!?

Wie kan mij helpen???? :o

23

Crisco! Beginnen met een theelepeltje en dan kun je altijd meer toevoegen. Water en candy melts gaan niet samen ;)

24

Ik wil ook graag cake pops maken en nu kijk ik op het net naar callebaut chocola maar wat zijn de verzend kosten hoog. Waar halen jullie het weg?
Ik woon zelf in drenthe.

groetjes monique

25

Cupla schreef:

zien heel leuk uit allemaal

ik zou alleen persoonlijker die blauw/wit of roze/wit muisje helemaal omheen dippen ipv alleen bovenkant....

ieder z'n eigen smaak  ;)

C'est la tarte