1

Onderwerp: Help! Eerste opdracht bij 30 graden :s

Hallo allemaal,

Al een tijdje lees ik hier met veel plezier mee en dit weekend is het dan eindelijk zo ver; mijn eerste opdracht! Ik moet 2 bumbataarten maken voor het kindje vsn vrienden van ons die 1 wordt. Heel spannend allemaal maar ik heb de taart gelukkig al eerder gemaakt. Nu kijk ik net het rtlnieuws en hoor ik dat het zondag 30 graden wordt  :|, heel fijn allemaal maar waarom moet dat nou precies op de dag van mijn eerste opdracht (snik, snik).
Nu ben ik dus erg bang dat ik allemaal lelijke bobbels op de taart krijg of dat de marsepein smelt. Hebben jullie dus nog wat tips voor mij? De taart moet namelijk ook nog 40 minuten in de auto vervoerd worden.

Ik ga de taart in ieder geval zondagochtend vullen(verse aardbeien en slagroom) en bekleden!

Hoop dat jullie tips voor mij hebben, alvast super bedankt!
Groetjes,

Een nerveuze amateur bakster met haar eerste opdracht

2

Re: Help! Eerste opdracht bij 30 graden :s

Het is gewoon waardeloos om met die temp taarten te bekleden, ik heb het zelfde a.s. zondag 2 taarten.
Een ventilator op je werk gericht helpt iets.
Zoveel mogelijk van te voren maken is ook handig. Dat in een goed afgesloten bakje bewaren. Dan zondag vroeg op; de taarten bekleden en je letters, poppetjes die al klaar liggen erop leggen.

Wat het vervoer betreft.....je kunt misschien wat van die diepvries elementen gebruiken. Als de taart in een doos zit met een plastic zak erom dan de bevroren elementen er naast in een boodschappenkrat of zo.....
Mijn zus heeft zo'n koelbox met een speciale stekker voor in de auto. Dat is geloof ik een soort camping koelkastje maarja je moet maar net iemand kennen die dat heeft natuurlijk.

Succes!

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)

Aiai,
Da's niet leuk hé!!! :(
De ventilator er bovenop(toch bijna ;) ) helpt idd wel wat.Ook steeds tussenin het decoreren terug in de koelkast zetten.Als ik je wel een tipje mag geven i.v.m. de vulling,Tenzij ze het echt hebben gevraagd,zou ik een andere vulling kiezen...Bv: VanilleBC met aardbeien...Ganache met aardbeien...enz.Zijn vullingen die niet zo snel slecht worden,en bij zo'n warmte  :s en je moet nog een eindje rijden... :s
Tenzij je idd zo'n koelkastje hebt voor in de auto! :thumb:

Veel succes met de eerste opdracht!!

Groetjes,Marie.
Making a cake.....It's my personal therapy!!!

4

Hoi sandra,

Bedankt voor je tips. Alle letters en overige decoratie staat al klaar in een afgesloten tupperware bakje. Ik heb ook wat decoratie voor op de cakedrum (hoera enzo), dat neem ik mee en plaats ik op locatie. Daar zet ik ook de taart in elkaar.

Ga vanmiddag maar even kijken voor die koelelementen, goede tip van het plaatsen in de krat. Dan kan de taart misschien in de kofferbak en kan ik em vast zetten, dan schijnt de zon er tenminste niet op! Mijn schoonouders hebben idd zo'n koelbox maar de is erg klein dus daar past de taart niet in helaas.

5 Laatst bewerkt door Cupla (18-08-2011 07:21)

Chasa ik weet niet waar jij vandaan kom maar in rotterdam heb je vervat grote campingwinkel daar heb ze allerlei formaten koeltassen en boxen...volgens mij ook zo eentje die op aansteker kan...Anders Campoworld in numansdorp dacht ik...

En volgens mij als ik me niet vergis heeft blokker of xenox ze nu in aanbieding krat met koel ding die in krat past....maar met me stomme kop folder weggegooid dus kan niet terugzoeken

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

6

Hai aubainmarietje,

Nee dat is het nou juist, ze houden niet van botercreme en willen perse slagroom :/ ! Goede tip, zal de taart zoveel mogelijk in de koelkast zetten.
Ik hoop dat het allemaal gaat lukken!  Edankt voor jullie hulp :)!

7

Hoi cupla,

Ooh echt? Ik ga vanmiddag na mijn werk even kijken voor die tassen. Zou ik ze anders misschien ook in van die diepvriestassen kunnen doen die je vroeger bij de ah enzo bij de diepvries afdeling had liggen (heb ze eerlijk gezegd al heel lang niet gezien). En dan de taartdoos in plastic, dan in diepvriestas met koelelementen?

Ik ga vanmiddag meteen naar blokker en xenos, bedankt :)!!