1

Onderwerp: taart spulletjes bij de welkoop

Ik was vanmiddag bij de welkoop en tot mijn verbazing gaan ze daar ook het een en ander vrkopen. Ik heb alvast een klein pakje bruine fondant mee genomen en hij smaakt heerlijk naar chocolade. De prijzen zijn ook goed een kilo witte fondant word 5,95. Ze krijgen ook marsepein. Het merk is cake'n party. Ik was erg blij verast kan ik gewoon op de fiets dingen halen hoef ik het niet meer te laten komen wat weer verzend kosten extra kost. Ik wilde dit even met julie delen

2

Re: taart spulletjes bij de welkoop

Ik heb gelijk even op hun site gekeken. Officieel gaan de spullen pas vanaf 29 augustus in de verkoop.

Ben benieuwd hoe groot het assortiment wordt.

Ze hebben ook bakmixen.
Mix voor biscuit bakt en ruikt wel anders dan de Funcake mix.

4

saskia2j schreef:

Ik was vanmiddag bij de welkoop en tot mijn verbazing gaan ze daar ook het een en ander vrkopen. Ik heb alvast een klein pakje bruine fondant mee genomen en hij smaakt heerlijk naar chocolade. De prijzen zijn ook goed een kilo witte fondant word 5,95. Ze krijgen ook marsepein. Het merk is cake'n party. Ik was erg blij verast kan ik gewoon op de fiets dingen halen hoef ik het niet meer te laten komen wat weer verzend kosten extra kost. Ik wilde dit even met julie delen

De enige welkoop die ik kan vinden is een tuincentrum?

Haast is enkel goed als je vliegen vangt.

5

sugar100 schreef:
saskia2j schreef:

De enige welkoop die ik kan vinden is een tuincentrum?

Ja dat is ook een beetje een tuincentrum ze verkochten al heel erg lang broodbak mixen, en nu dan ook fondant en marsepein wat cupcake mixen en een spongecakemix en nog wat spulletjes.

6

Welkoop heet ook soms Boerenbont.

Christine.

7

de Welkoop is begonnen (zover ik weet) als winkel naast de veevoederproducenten (koeienbrokken enz). De Welkoop had de koetouwen ed, maar ook balen waspoeder enz voor de boerinnen. Wordt nu steeds meer een soort van tuincentrum :Y  (tot zover deze geschiedenisles  :D  :rolleyes: ; die ik niet gecontroleerd heb :o  ;) )

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

Wat handig. Bij ons zit er een welkoop in het dorp. Weet je misschien wat ze verder gaan verkopen en welke merken?

inderdaad is het een soort boeren winkel zoals we
die van vroeger kenden

ze organiseren ook dag van het platteland op 3 september
en aangezien ze ook cupcakes gaan verkopen
ga ik daar op die dag een workshop cupcakes versieren /bekleden
doen
heb er ontzettend zin in!

10

da's dus zoals de producten van Cake 'n party sinds mei in de Belgische Aveve winkels te koop zijn. :Y

Ik vind ze niet slecht, de suikerpasta is van structuur dezelfde als de vanille-room van bouwhuis.

Alleen, mijn persoonlijke ervaring, ze verkleuren snel in de zon. Ik heb eens gele fondant rozen op mijn werkblad laten liggen (mijn fout, vergeten en de zon scheen), en 2u later was het al vaalgeel  :s

11

Owh da's makkelijk, er zit er hier een praktisch om de hoek.
Ook wel weer gevaarlijk natuurlijk zo dicht bij  :Y

Ik heb even gekeken en morgen staat hier alles al in de vakken!

13

Op de website van de Welkoop staat:
Het assortiment om zelf te bakken en te versieren
en het GRATIS informatieboekje vindt u vanaf 29 augustus a.s. in de winkel!

14

Ben vandaag even gaan kijken. Het lag hier ook al (nog niet alles)
Het merk van de fondant, marspein en mixen is Cake 'n Party en dit is van Soezie. Ik vond de oranje fondant wel erg mooi van kleur.
Verder hebben ze ook Crisco en uitstekers, glanspoeder, zilverparels, kleurgel, kant en klare tubes royal icing etc.
De kleine pakjes gekleurde fondant van 250 gram kosten € 1,99. Kilo marspein € 7,95 en kilo fondant € 5,95. Kilo biscuitmix kost € 3,99

15

Ja en ik heb vandaag een taart bekleed met de witte fondant die ik blauw gekleurd heb. De strucktuur is heel fijn en het is heel erg elastisch. De geur vind ik wat minder maar de smaak is lekker het is minder zoet en een beetje kauwgom achtig volgens mijn zoons. Ik denk alleen dat het minder geschikt is om bloemen of strikken of iets wat hard moet worden. Het blijft volgens mij redelijk zacht.Het uitrollen vond ik wel wat lastiger maar het bekleden ging prima zelfs beter het scheurt veel minder snel. Dus ik vind hem :thumb:

16

hey dat is toevallig ik ga ook op die dag een demo cupcakes en taart materialen geven in numansdorp.

groetjes brigitta
mijn blog:  http://thehighteastamper.blogspot.com/

17

Ik heb ook de fondant geprobeerd. Lekker soepel en elastisch om te bekleden. Structuur deed me een beetje aan Bakels denken. Ik vond het wat minder geschikt om te puzzelen juist omdat het zo soepel/zacht was. De zwarte fondant gaf wel behoorlijk af op mijn werkblad. Ik weet niet of dat normaal is ik gebruik nooit zo vaak zwart fondant.
Al met al een goede eerste ervaring met de fondant van Cake 'n Party.