Onderwerp: wie heeft er ervaring met rolbare chocolade?

Ik ga proberen om rolbare chocolade te maken.
Vloeibare glucose kon ik in de gewone winkels niet vinden dus dat ga ik eerst zelf maken van druivensuiker.

Heeft iemand nog tips mbt het maken van de chocolade??

Ik laat het weten als ik klaar ben.

2

Re: wie heeft er ervaring met rolbare chocolade?

Toeval? Ik heb weinig ervaring in het bakken gebeuren en wou zelf chocolade rolfondant maken voor mijn 3e taart. Nou moet ik zeggen ik heb hier een pakje van 250 gr. funcakes liggen maar de mijne is veel lekkerder! en net zo kneedbaar.

Ik heb het fondant recept aangehouden van de deze site maar....ik wou "biologische" cacao gebruiken maar daarbij waren de verhoudingen veranderd...het werd dus te droog. Na de helft van het pakje cacao (± 60 gr)-mooie kleur bruin! en 1 kg suikerbakkerspoeder en op de gok wat extra tylose, water en gelatinepoeder extra toegvoegd...heb ik bijna 1 kg heerlijke chocolade rolfondant gemaakt! EN smaakt net als chocolade!
Komt goed uit dat ik zoveel heb gemaakt want ik wil namelijk mijn eerste dubbellaagse taart gaan maken!

p.s. het was voor het eerst dat ik glucose gebruikt heb maar dacht ook meteen aan honing...jammer dat honing dan weer zo'n sterke smaak heeft. EN als je gelatine gebruikt krijg je toch de structuur die je nodig hebt lijkt mij.

Succes!
Greetz Miranda