Onderwerp: kroontje maken
Ik heb vandaag een kroontje gemaakt. Op zich goed gelukt, maar ik zit toch een beetje met die naad. Ik zou graag tips willen krijgen, hoe je deze naad zo mooi mogelijk weg kan werken.
Alvast bedankt.
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » kroontje maken
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ik heb vandaag een kroontje gemaakt. Op zich goed gelukt, maar ik zit toch een beetje met die naad. Ik zou graag tips willen krijgen, hoe je deze naad zo mooi mogelijk weg kan werken.
Alvast bedankt.
Kun je een foto maken van hoe hij er nu uitziet? Dat is wat makkelijker tips geven
Helaas gaat dat niet. Mijn fototoestel ligt op de camping.
Ik heb een strook gemaakt, de punten gemaakt en dan de uiteinden tegen elkaar. En dat bedoel ik dan, hoe krijg je die uiteinden mooi sluitend?
Je moet ervoor zorgen dat de snijranden heel mooi recht, strak en secuur zijn. Dan kun je ze met een beetje water aan elkaar plakken.
Als hij dan droog is kun je eventueel een klein beetje royal icing op het naadje spuiten en wegschrapen met een mesje, net als bij gatenvuller in de muur
Dat werkt natuurlijk alleen bij een wit kroontje, en je kunt het natuurlijk gewoon verven of dusten als alles droog is.
Maar als je al begint met mooie strakke snijranden, zie je er ook al bijna niks meer van hoor.
Oke, dat ga ik doen. Ik was bang water te maken, omdat ik dacht dat het dan zou gaan vlekken of 'smelten'.
Nou je moet er ook niet te kwistig mee zijn hoor. Alleen voorzichtig het randje vochtig maken, dus niet aan de buiten- en binnenkant van het kroontje. Echt alleen het naadje.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » kroontje maken