1

Onderwerp: spierpijn van Icing spuiten?

Hoi,

Ik ben bezig met tiara's te spuiten met zelfgemaakte icing van eiwitpoeder en poedersuiker. Netjes gemaakt volgens recept, mankeert ook verder niks aan, MAAR: is het normaal dat dit zoveel kracht kost in mijn hand  :think: ? Heb een hele vaste hand normaalgesproken, maar nu tril ik van de spierspanning die ik moet geven om er voldoende uit te krijgen om mooi sliertje te krijgen....

Ik gebruik een ronde tip 2 van Wilton...te klein?

Graag jullie tips/advies, vind het nl wel erg leuk effect!

Je weet nooit wat je kunt, totdat je het geprobeerd hebt...

2

Re: spierpijn van Icing spuiten?

ik heb nog nooit een tiara gemaakt maar spierpijn krijgen hoort ook niet hoor. Het kan soms wel wat kracht kosten, maar zoveel? Misschien toch een paar druppels water toevoegen of idd een grotere tip gebruiken.

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)

3

i p v een gewone spuitzak gebruik ik graag een cornetje van papier, daar gaat wel wat minder icing in, maar heb daarmee veel minder last van mijn handen, en trillingen..

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

4

Net als Bommeltje neem ook ik liever een cornetje!

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

het kan zijn dat je er gewoon te veel icing in hebt gedaan. Wat bommel en annelies zeggen, in een cornetje gaat heel weinig. Als je te veel erin hebt gedaan moet je hand te veel kracht zetten op een te groot oppervlak. Probeer het eens door max 1 eetlepel RI in je spuitzak te doen, zodat de icing in je zak precies in je handpalm past en eventueel minder, maar niet meer :)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

6

Tirza, vul je dan het cornetje telkens opnieuw of vouw je elke keer een nieuwe? Ik heb nog nooit met een cornetje gewerkt maar het lijkt mij dat deze niet hervulbaar is......

Als je doet wat je deed..... krijg je wat je had!

7

teatime schreef:

Tirza, vul je dan het cornetje telkens opnieuw of vouw je elke keer een nieuwe? Ik heb nog nooit met een cornetje gewerkt maar het lijkt mij dat deze niet hervulbaar is......

Nee die zijn niet hervulbaar maar van bakpapier vouw je zo een (of meerdere) nieuwe.

ik gebruik geen cornetje, ik gebruik gewoon wegwerpspuitzakken en die kun je wel bijvullen. :)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

9

Inderdaad max 1 vingerlengte RI erin, liver vaker bijvullen dan kramp in je handen.

10

Bedankt voor alle tips :thumb: , ga het zeker uitproberren, misschien zit het 'm daar ook wel in, had die spuitzak gewoon flink vol gedaan...had ook niet verwacht dat dat zo'n kracht zou kosten... :nooo

Ben benieuwd...cornetje vouwen gewoon van een driehoekig stuk bakpapier? Of hoe doe ik dat? :think:

11

Cupcakefan schreef:

Ben benieuwd...cornetje vouwen gewoon van een driehoekig stuk bakpapier? Of hoe doe ik dat? :think:

Zo: http://www.deleukstetaarten.nl/howto/6/Cornetje+vouwen/

Don't just dream your life, but live your dreams too!

12

Was te snel met mijn vraag :o , kwam deze howto inderdaad tegen hier op de site :thumb:  :thumb:  :thumb: