Onderwerp: Wat je moet doen als je geen inspiratie hebt....
....een taart bij de bakker kopen
Mijn man wilde graag voor zijn verjaardag een van mijn zelfgemaakte taarten. Afgelopen jaren is dat geen probleem geweest. Maar dit jaar had ik totaal geen inspiratie. En dat had al genoeg moeten zijn om gewoon eens makkelijkbij de bakker taart te halen. Maar ja...met die enorme voorraad aan taartspullen bij ons in de kelder kon ik dat natuurlijk niet maken.
Bij de voorbereidingen ging het al mis: Ik had bedacht dat het dan maar een Spaanse taart moest worden (wij zijn een beetje Spanje-gek). Het taartwinkeltje bij ons in de stad was vanwege vakantie gesloten. Dus moest ik naar Rotterdam naar Kookpunt voor fondant en marsepein. Een ander merk dan ik normaal gesproken heb.
De zwarte fondant voor de stier werd niet hard (weet niet wat voor merk het is dat ze daar verkopen, maar ik gebruik het niet meer!) Dus de stier moest gestut. De onderste taart moest een Spaanse vlag voorstellen, maar werd totaal niet wat ik in gedachten had.
Ik had hem bijna weggekieperd maar heb mij weten in te houden
Manlief was wel blij met de taart maar vroeg nog wel wat het precies voorstelde
Groot pluspunt was wel dat iedereen hem super lekker vond. Tsja...en daar gaat het uiteindelijk ook om.
Heb gelukkig weer een jaar de tijd om na te denken over weer een mooie taart voor manlief.

. Vind zelf de bovenste taart wel stoer maar de onderste taart er niet zo bij passen. ik denk dat als ik een rode taart met een gele streep had gemaakt dat het dan al beter was geweest
.