1

Onderwerp: marsepein..... vind het een drama

Vandaag krijgen wij er een jong poesje bij en als bedankje wilde ik een 4 persoons taartje maken. Ik heb het taartje bekleed met marsepein..wat een drama :s  :(  ik heb het 4 keer opnieuw moeten doen het bleef scheuren :grr:  Ik heb het nu maar extra met bloemetje beplakt want het lukte me gewoon niet en hij is ook nog gaan bubbelen echt het lukte niet :nooo  het enige wat wel gelukt was waren het poesje en het muisje :)  nou hier komt het drama. misschien iemand nog tips dat het marsepein minder snel scheurt?
http://94.100.125.11/1386700001-1386750000/1386721201-1386721300/1386721277_5_lwjr.jpeg
http://94.100.124.4/1386700001-1386750000/1386721301-1386721400/1386721304_5_LBFb.jpeg
Bedankt vast voor het bekijken van het niet zo'n netjes en strak taartje.

2

Re: marsepein..... vind het een drama

ondanks hij dan niet perfect is (is natuurlijk geen enkele taart)

Is hij wel erg leuk geworden

3 Laatst bewerkt door sweetheart88 (17-08-2011 15:04)

Leuk taartje

Tip: goed doorkneden en strak afsmeren,
Afsmeren met botercreme, in de koelkast om hard te worden, daarna met b.v een warm mes er langs strijken en eventueel nog een x alles herhalen of deed je dat al?
Heb je de lagen wel weer goed op.elkaar gezet na het snijden
En gebruik je een smoother?

Het weer werkt ook niet erg mee..

4

Vind het ook een lief taartje! En met de tips van sweetheart88 wordt 'ie de volgende keer helemaal strak!

5

leuk taartje!

6

Dank julie wel. Maar dat afsmeren op die manier doe ik al, het bubbelen  is gewoon denk ik gekomen omdat het 4 keer opnieuw moestTe lang buiten de koelkast waardoor de botercreme weer was gaan smelten. Ik gebruik inderdaad een smoother. Met fondant lukt het me meestal wel zonder scheuren maar marsepein lukt me op een of anderre manier echt niet dat blijft maar scheuren zou inderdaad aan het weer kunnen liggen tis hier best warm. niet aan gedacht bedankt. Volgende keer maar weer proberen. Ik hoop inderdaad dat ze er vanavond des ondanks toch blij mee zijn

7

Ik herken je probleem. Had ik ook, totdat ik marsepein van Zeelandia ontdekte (1:3). Geweldige marsepein om mee te werken, soepel, scheurt niet  (tenzij je er aan trekt). Ideaal. Kan ik van harte aanbevelen. Smaakt ook veel lekkerder dan de marsepein van Funcakes vind ik.

Als je het niet zeggen kan, bak het dan!

8 Laatst bewerkt door Theatje (18-08-2011 04:56)

Ik vind het een super leuk taartje! :thumb:  En hij is zo mooi hoog! Je kunt ook proberen om half marsepein half fondant te gebruiken dat werkt heel prettig! En heb je misschien de onderste laag vulling iets te dik gemaakt? Het lijkt alsof die laag er een beetje uitpuilt dan krijg je ook een bobbel. Ik hoop dat je er iets aan hebt, groetjes Thea

Hoe meer taarten,hoe meer vreugd!

9

Ik ga gewoon alles wat jullie mij vertellen de volgende keer uitproberen :Y  en als deze marsepein op is zal ik die anderre is proberen :thumb: