1

Onderwerp: help fondant

mensen ik heb echt hulp nodig
ik heb volgens allebij de recepten fondant gemaakt maar het is bij mij of te droog en dan kan ik het niet goed uitrollen of te plakkerig hoe maak ik nu goed rolbare fondant die niet steeds schuurd

groetje wanhopige vanessa

2

Re: help fondant

Toen ik het nog zelf maakte, gebruikte ik recept 1.
En ik moet zeggen: je moet het meer op gevoel doen dan aan precieze hoeveelheden houden. Vooral wat betreft toevoegen poedersuiker...
Niet meteen alle poedersuiker erbij doen, maar op gevoel totdat jij het goed kunt kneden.
Als het te plakkerig is, gewoon iets meer poedersuiker. Als het al goed genoeg is hoeft niet de hele 455 gr. poedersuiker erdoor.

Ietsjes meer glycerine in het begin erbij wil ook goed.

Ik hoop dat je eruit komt

dankje voor de tip ik ga het proberen

vanessa

4

Waarom niet eerst proberen met kant-en-klaar gekochte fondant? Dan weet je hoe dat voelt en werkt en kan je daarna proberen je eigen goed rolbare versie te maken?

Met de tips van Idelet moet het ook echt goedkomen............succes!

5

Ook ik heb wel eens deze recepten gemaakt en helaas...ook geen goed resultaat.
Wanneer je op YouTube gaat kijken onder "how to make fondant" dan zie je o.a. een recept van Ronda en dat is een heeeel goed recept!

Hoop dat je er iets aan hebt. ;)

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

6

Karin09 schreef:

Waarom niet eerst proberen met kant-en-klaar gekochte fondant?

Omdat je het dan nooit meer zelf maakt :lol:  :lol:
Toen ik eenmaal aan kant en klaar begon, wilde ik het niet meer zelf maken. Dit is veel fijner werken

Annelies schreef:

Ook ik heb wel eens deze recepten gemaakt en helaas...ook geen goed resultaat.
Wanneer je op YouTube gaat kijken onder "how to make fondant" dan zie je o.a. een recept van Ronda en dat is een heeeel goed recept!

Hoop dat je er iets aan hebt. ;)

dank u ik ga gelijk ff kijken

Idelet schreef:
Karin09 schreef:

Waarom niet eerst proberen met kant-en-klaar gekochte fondant?

Omdat je het dan nooit meer zelf maakt :lol:  :lol:
Toen ik eenmaal aan kant en klaar begon, wilde ik het niet meer zelf maken. Dit is veel fijner werken

hahahaha ja idd ik ken mezelf een beetje
groetjes vanessa