26

Re: cupcake toefen hoe maak je het echt superrrr lekker?

Ik ben er uit mensen. Creamcheeeeese ipv boter.
Ik heb het recept van hierboven iets aangepast naar smaak (zie ook recept @Toeties) In mijn geval iets minder poedersuiker wat meer roomkaas + smaak naar keuze.
Ik heb laatst een aardbei extract gemaakt van verse aardbeien en deze, door de creamcheese frosting en oh oh oh wat lekker zeg. Ook heb ik met gesmolten choco erdoorheen geprobeerd was verrukkelijk.
De toefen zakken niet in, net uit de koelkast zijn ze ook heel erg lekker niet te machtig je kunt er gerust een hele berg op spuiten.

De MBC heb ik nog niet geprobeerd. En ik wil nog het recept van Lolinda met gesmolten fondant gaan proberen en ik ben benieuwd naar de variant met slagroom (zie @Biekie)

@kristien: Ik ga eens kijken of ik met een ander merk boter mijn botercreme mix niet wat lekkerder krijg. Ik gebruik meestal de AH eigen merk ongez. echte boter.

Iedereen bedankt voor het meedenken, je kunt zo veel leren van elkaar echt geweldig. Heel erg bedankt voor alle tips en tricks.  :)

27

deze gaan we ook eens uitproberen.

groetjes

28

Hanim schreef:

Ik heb het recept van hierboven iets aangepast naar smaak (zie ook recept @Toeties) In mijn geval iets minder poedersuiker wat meer roomkaas + smaak naar keuze.

Weet je nog wat dan nou je precieze hoeveelheden werden?

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

29

Miss Pebble schreef:

Ik ben fan van de vanilla cream frosting (die bij de red velvet cake staat): net softijs!
Zowel uit de koelkast als op kamertemperatuur ERRUG lekker!
:)

ik kan deze niet vinden  :o ???

groetjes monique

30 Laatst bewerkt door vanessa1982 (18-08-2011 13:49)

http://www.deleukstetaarten.nl/recept/9 … +cupcakes/

Linkerkolom -> recepten -> bakken - cupcakes -> red velvet cupcakes :thumb:

31

SweetTooth schreef:
Hanim schreef:

Weet je nog wat dan nou je precieze hoeveelheden werden?

als je het recept volgt zoals die hier staat met uitzondering v/d poedersuiker deze beetje bij beetje toevoegen en tussendoor proeven totdat jij de smaak goed vindt. Wanneer je het te zoet vindt kun iets meer roomkaas erdoorheen doen. Zo heb ik het gedaan en ik had heel wat minder suiker op deze wijze toegevoegd.

Ik kom hier een beetje laat, maar voor toeven op cupcakes gebruik ik altijd het volgende recept, misschien dat jullie er nog iets aan hebben...

- 50 gr boter (zacht)
- 300 gr poedersuiker
- 1 theelepel vanillesuiker
- 1 eetlepel (vers) citroensap
- 100 gr verse roomkaas.

alles bij elkaar en mixen maar! +/- 4 minuten

Vind het zelf erg lekker en krijg ook vaak goede reacties...! doordat er nog citroensap doorzit, valt het iets mee met de zoetigheid.

33

Ik zit me vooral af te vragen wat voor toef je kan maken die buiten de koelkast houdbaar is.. Slagroom buiten de koelkast lijkt mij niet zn top idee en ook boter klinkt niet echt als de ideale oplossing. Hoe zit dat met roomkaas?

~* Iemand vertelde mij ooit eens dat elke nieuwe dag een reden is voor een feestje. Houdt dat in dat elke nieuwe dag ook reden is voor een taart?! Dan ben ik voor!! *~

Dit glazuur blijft goed hoor!
heb er nooit problemen mee ;)

(de boter is wel harde boter die je even zacht maakt in de magnetron oid he...)

35

DAn nog een raagje van mijn kant de MBC ,kan ik die cupcakes bv een dageje van te voren maken en dan een nachtje in de koelkast bewaren of stort dan alles in ??
Wil een taartje van cupcakes maken voor zoon's verjaardag, maar heb nog nooit toeven geproduceerd op de cupcakes, meestal met icing en snoepjes versierd.