Re: Stroopwafelmix hoeveelheden

Ik ben bezig met een wavy topsy :)

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

27

Ik ga tussendoor een weekje London doen :) hopende daar een siliconen mould te vinden voor een mega cupcake.. zie mijn andere post in bakspullen. Dan werken en in het weekend van 4 september wordt het druk, vind ik :)

Dan ga ik een koekiemonstertaart maken met 12 cupcakes (waren er eerst meer, maar men wilde kosten besparen :S) en voor mijn ouders verjaardag ga ik of nog een Chocolate Mud Pie maken (zie mijn post in de showoff) of cupcakes (zie ook show off cupcakes zoals oa babyshower).

Misschien in het weekend ervoor nog een opdrachtje voor een piratenfeestje. En wie weet wat voor nieuwe verzoeken er komen nav de koekiemonstertaart op een verjaardag met jonge moeders :).

En jij? Zie trouwens dat je uit Reeuwijk komt? Ik ben in Gouda geboren.

28 Laatst bewerkt door Marco (15-08-2011 22:39)

Suikertaartjes-Suuz schreef:

Ik ben bezig met een wavy topsy :)

Ow wow dat lijkt me zo gaaf. Jij maakt sowieso belachelijk mooie taarten!!

Ik ben niet zo goed in het fondant/marsepein. Het gaat tot de onderkant. Die rand onderin goed krijgen zonder dat je te veel over hebt en het dus dubbel gaat zitten.. pff. Verder gaat het omgaan met de spuitzak en swirls maken redelijk, maar zou nog wel wat beter de techniek onder de vingers willen krijgen. Misschien een lesje nemen.

We zijn nu toch helemaal off topic :) maar bakken is voor mij zo'n ontspanning!. Ik maak me nooit zorgen of het me wel gaat lukken, heb er altijd wel vertrouwen in, de tijd vliegt, telefoon kan me gestolen worden, ik zit es niet op facebook :). Love it!

Haha ja zo kijk ik er ook tegenaan :) Alleen ben ik tegenwoordig meer computermuts en workshopmuts dan dat ik zelf lekker aan de freubel kan gaan. Dat mis ik weleens... en als ik dan eindelijk weer voor mezelf kan hobbyen ligt de lat zo enorm hoog! Want dan MOET de taart waanzinnig worden....

Ik zal even kijken of ik een goed filmpje kan vinden op you tube over bekleden. Altijd fijn als je het een ander ziet doen :)

https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

http://www.youtube.com/watch?v=aIdTF8SfnwQ

Naaahhh het is geen briljant filmpje hoor, ze rolt nogal dun uit.
En maïzena werkt niet even goed bij alle soorten fondant.

Ik denk dat jouw probleem is dat je je lap niet groot genoeg uitrolt. Als hij maar net over je taartje past, is het verdomd moeilijk om de onderkant ook helemaal glad te krijgen.

31

...... ze rolt nogal dun uit.

:think: bedoel je echt te dun, of bedoel je te dik Suuz? Ik vind het nl nogal een homp fondant wat zij erop doet :think:  :o

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

O ja sorry.... dik :)

Zie je wel, blondtd  :lol:

33

:D hier nog zo één hoor :Y  :rolleyes:  ;)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

34

http://www.youtube.com/watch?v=aIdTF8SfnwQ

Naaahhh het is geen briljant filmpje hoor, ze rolt nogal dun uit.

Ik denk dat jouw probleem is dat je je lap niet groot genoeg uitrolt. Als hij maar net over je taartje past, is het verdomd moeilijk om de onderkant ook helemaal glad te krijgen.

Volgens mij is het ook dat mijn taart niet op een verhogingkje staat :) Heb nl wel wat over maar miss niet genoeg.. te zuunnig :)

Moet maar es een workshop volgen denk ik.. Dat zelfde voor spuittechnieken.

35

Hey...
nou deze dame is ook weer bovengekomen uit een stapel achterstalige post.

Marco, om je vraag even te beantwoorden: IK WIL MEE NAAR LONDEN!!!!! hahahaha, geintje...

Ik ben zelf 31 aug jarig en uiteraard wil ik niet 1 taart, maar 3 taartjes...dus dat worden wat kleinere, een bolletje, en 1 zo'n geval met kitkat erom heen en dan of zwembadje of m&m's, afhankelijk van de tijd(gebrek) die ik heb. en dan wil ik nog een soort pip-achtig dingetje maken...of een koekiemonster, ik vind hem zooo leuk...

Gister begon school weer en manlief en ik mochten weer aan het werk na 2 superrelaxe vakantieweken (waarin ik nog best wel veel gebakken heb ook..hihih).

Ik heb ontdekt beduidend minder tijd overdag te hebben om op het forum rond te kijken dus ik mis de helft...(zie hoe lang ik erover doe om je te antwoorden...;)...)

Idd wij wonen in Reeuwijk, manlief sinds '91, ik sinds ik hem ken, een jaartje of 7.
Prima omgeving, we dobberen graag rond op de plassen hier..;)
Jij woont nu in zaandam zie ik? maar in gouda geboren dus...nog veel familie/bekenden wrsch in gouda?
Nou dit wordt een babbel tijdens het bakken, want ik heb dus een engels recept van chocolate mud cake in oven staan, hij mag nog 10 minuten..ben erg nieuwsgierig, want nog nooit gedaan, het hele huis ruikt naar chocolade en ik moest/mocht helemaal niks luchtig kloppen..heel apart...

ik geef hem morgen bij mijn man op de zaak..(daar werk ik ook)..hopen dat onze medewerkers vervolgens de rest van de dag nog kunnen werken..hahahaha

Grtls Irene
Ik ben niet gestoord, ik ben mentaal hilarisch!!

36

:) Mijn ouders en broers wonen in Gouda, verders nog de familie van mijn ouders. Ik ben er jaaaaren geleden vertrokken en via Leiden, Amsterdam naar Zaandam, maar als ik morgen terug kon naar Amsterdam... meteen!.

Voor mijn verjaardag heb ik twee dagen vrijgenomen om te bakken :). Na het weekend moest ik op werk natuurlijk ook tracteren, dus 24 cupcakes gebakken, botercreme erop met goed veel kleurstof om die gasten op mijn werk es goed te pakken. Maar bij mij zijn het van het type.. als het niet van multivlaai/hema of de bakker komt.. dan vertrouwen we het niet. Geen dankbaar publiek voor CC dus, dus next year maar gewoon een taart.

Die chocolade mud cake! Het is prettig klaar voor bereiden, dan die geur door je huis. Ga je hem ook invriezen?? komt de smaak echt ten goede. Vullen? als je hem vult met chocolade mouse met 50/50 puur/melk choco en natuurlijk op marsmellow basis.. afgieten met chocolade ganache.. liefst wit.. enige nadeel ervan is dat je de kanten zo moeilijk wit krijgt. Maar hij is dan duivels! Vrienden/innen worden gek als ik zeg dat ik er een ga maken :)

37

:) Mijn ouders en broers wonen in Gouda, verders nog de familie van mijn ouders. Ik ben er jaaaaren geleden vertrokken en via Leiden, Amsterdam naar Zaandam, maar als ik morgen terug kon naar Amsterdam... meteen!.

Voor mijn verjaardag heb ik twee dagen vrijgenomen om te bakken :). Na het weekend moest ik op werk natuurlijk ook tracteren, dus 24 cupcakes gebakken, botercreme erop met goed veel kleurstof om die gasten op mijn werk es goed te pakken. Maar bij mij zijn het van het type.. als het niet van multivlaai/hema of de bakker komt.. dan vertrouwen we het niet. Geen dankbaar publiek voor CC dus, dus next year maar gewoon een taart.

Die chocolade mud cake! Het is prettig klaar voor bereiden, dan die geur door je huis. Ga je hem ook invriezen?? komt de smaak echt ten goede. Vullen? als je hem vult met chocolade mouse met 50/50 puur/melk choco en natuurlijk op marsmellow basis.. afgieten met chocolade ganache.. liefst wit.. enige nadeel ervan is dat je de kanten zo moeilijk wit krijgt. Maar hij is dan duivels! Vrienden/innen worden gek als ik zeg dat ik er een ga maken :)

38

39

haha, na 1 x snapte ik hem ook hoor...hahahaha..
oh, nou dan ga ik dat ook eens proberen, jouw mudcake...maar dan als hij niet in stukken ligt..hahahaha. :Y

Grtls Irene

40

Echt niet.
Mijn mudcake? haha ik heb hem ook maar van hier.. maar hij is super!.
Alleen sneed ik hem doornadat ik hem ingevroren had en daarna weer ontdooit.. ga het de volgende keer proberen na dat ie is afgekoeld.. er is bijna niet doorheen te komen zoals ik het deed. Zelfs niet met zo'n enorm groot en dun/plat mes dat ik heb.

41

ik heb de chocomousse met marshmellow nog niet gemaakt, ben een beginnertje..dus ik vind het ' jouw'  cake..hahahaha..;)

Grtls Irene

42

ik dacht dat die chocomousse moeilijk was.. marshmellows smelten etc.. wordt een zooitje dacht ik.. nou ik kan je vertellen.. SIMPEL! ook voor beginners... en dat ben ik ook! doe dit pas sinds oktober vorig jaar!

43

ga ik dat proberen van het weekend...in een klein taartje...ik doe dit pas sinds eind juli...(had ff momentje van niks te doen...hihihi)

Grtls Irene

44

Hey marco, hoop dat t leuk is in londen...  :Y
Vraagje, voor koekiemomster, weet je een alternatief voor kokos? Dat vind ik namelijk vreselijk vies...... :s

Grtls Irene

45

Haha het is maar het bovenste laagje hoor. Maar mijn koekiemonster cc heb ik gewoon met blauwe botercreme gedecoreerd, met een ster tip. Afhankelijk van de grootte van je object, cc of taart kies je een tip..
Google es op cookie monster cupcake?

46

nou....ik liep toevallig bij de sligro vanmiddag voor de zaak..en daar hadden ze een grote bus ' smurfentopper' ...knalblauwe hagelslag ...
die heb ik maar meegenomen.... :Y
(' probleem'  opgelost...hihihi)

thx!!

Grtls Irene

47

Potver....... dat klinkt ook goed!!

48

sligro gouda,
dus ook wel bij andere sligro's....is idd leuk soort smurfenblauwe hagelslag...
ik wil wel een keer als ik er weer ben (is dus niet meteen binnen 2 weken....want ben net geweest....) een pot voor je meenemen hoor..als je dan een keer in gouda bent kom je hem ff oppikken in reeuwijk

of heb je zelf een sligro pas?

Grtls Irene

49

Aardig van je maar het is maar voor een keer. Heb net een flinke zak kokos gekocht :) en de opdracht gever wilde dit dus :) Ga het maar niet te dik doen :) beetje blauwe botercreme eronder :)... ook leuk effect NA het eten :P

Ik heb een eigen Makro pas van een vriend van mij.

50

ja het wordt een soort bridget-jones-koken, blauwe soep...hihihihi

ik ga voor zaterdag cupcakes maken van koekiemonster, kvier mn verjaardag en wilde 3 taartjes, maar tijdtechnisch gezien gaat dat hem niet worden, dus het worden 2 taartjes en cupcakes..
nu nog even forummer hoe ik cup cakes ' vul' ..of ik knal er gewoon blauwe bc op waar ik wat frambozensmaak doorheen knal en dan het blauwe spul..
ik zie wel..ik ga toch wel giga in tijdnood komen.

Hoe was/is Londen? Al terug? En veel spullen gescoord??
:Y

Grtls Irene