1 Laatst bewerkt door incense (16-08-2011 10:35)

Onderwerp: tips gevraagd mbt een 3d taart

Volgende week hopen wij de verjaardag van onze zoon te vieren. met natuurlijk een taart door mij gemaakt. echter is t zo dat mijn mannen steeds gekkere opdrachten weten te verzinnen.

Nu ben ik al helemaal niet thuis in het maken van 3d taarten, maar wil meneer een taart in de vorm van een schedel. liefst niet bekleed met marsepein of fondant, maar volledig van witte chocolade. wel bestaande uit een naturel biscuit, en gevuld met slagroom, jam en een kwarkmousse.

Nu heb ik voor zon 30 personen taart nodig...wie helpt me een beetje opweg??

Ik dacht zelf een grote blanda te doen met een 4 kante vorm van 20 x 20 eronder...en  in deze vorm te snijden ofzo.

De vullingen en t biscuit zijn t probleem niet,maar omdat geheel strak te krijgen?? geen idee. Misschien afsmeren met ganache...of kan ik toch beter echt alleen gesmolten choco doen?? of eerste deel af te smeren met opgeklopte ganache..en daarna nogmaals overgieten met ganache??

Re: tips gevraagd mbt een 3d taart

het lijkt me erg ingewikkeld met chocola...

ik heb hem met fondant gemaakt.

ook de vullingen lijken me iets teveel van het goede, mousse en slagroom zijn niet zo stabiel, en je moet echt heel veel vorm erin snijden. dan kom je in de knoei met je dijkjes. ik zou dus dunne laagjes vullen, bijv jam of ganache.

als je toch een echte vulling vulling wil, kan je de schedel dan niet op een gevulde ondertaart zetten?

je kan me altijd mailen.

I never met a calorie I didn't like....

3

Pffffffffffffff, ik zou het niet aandurven! Ik zou lekker de vierkante als gewone taart houden en erop een 3d schedel (helemaal voor hemzelf  ;) ). Ik heb in 2009 in Birmingham foto's gemaakt van een stand waar de schedel (van cake) in stappen was opgesteld. Als je mij een mail stuurt, kan ik je de (3) foto's wel doorsturen. Dan heb je in ieder geval een idee van de verhouding/vorm al is het maar voor inspiratie.

Groet, Jolanda

Wencke heeft er ook een gemaakt, misschien kan je van haar nmog tips vragen?

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=131952

Afsmeren vind ik het makkelijkste met ganache, maar dat wordt nooit helemaal wit tenzij je kleuring hiervoor hebt. Je kan het mooi glad wrijven nadat hij in de koeling is geweest  :Y
Ik vind je vullingen ook wel wat gewaagd hoor. Eerst snijden en dan vullen anders kom je in de knoei met je dijkjes!

Jol321, ik heb wel interesse in je foto's!

5

Jol321 schreef:

Pffffffffffffff, ik zou het niet aandurven! Ik zou lekker de vierkante als gewone taart houden en erop een 3d schedel (helemaal voor hemzelf  ;) ). Ik heb in 2009 in Birmingham foto's gemaakt van een stand waar de schedel (van cake) in stappen was opgesteld. Als je mij een mail stuurt, kan ik je de (3) foto's wel doorsturen. Dan heb je in ieder geval een idee van de verhouding/vorm al is het maar voor inspiratie.

ooh leuk ik ga je even mailen

6

taartjesdroom schreef:

Wencke heeft er ook een gemaakt, misschien kan je van haar nmog tips vragen?

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=131952

Afsmeren vind ik het makkelijkste met ganache, maar dat wordt nooit helemaal wit tenzij je kleuring hiervoor hebt. Je kan het mooi glad wrijven nadat hij in de koeling is geweest  :Y
Ik vind je vullingen ook wel wat gewaagd hoor. Eerst snijden en dan vullen anders kom je in de knoei met je dijkjes!

Jol321, ik heb wel interesse in je foto's!

helemaal wit hoeft het niet te worden..dus dat leek me geen probleem met de witte choco ganache.

Om even duidelijk te maken wat ie wil....dit plaatje heeft ie van het net gehaald...en zo moet de taart worden hahahttp://i54.tinypic.com/15gs7ck.jpg

het vullen is evt nog aan te passen . Deze smaken kan ik natuurlijk ook in hele dunnen laagjes doen, en evt bv de mousse eruit laten.

Wel moet de taart van biscuit zijn( dat vind ie nl vele malen lekkerder als cake)

ik heb nog anderhalve week om me erop voor te bereiden, dus evt titp blijven tot die tijd enorm welkom

7

taartenprinsesje schreef:

het lijkt me erg ingewikkeld met chocola...

ik heb hem met fondant gemaakt.

ook de vullingen lijken me iets teveel van het goede, mousse en slagroom zijn niet zo stabiel, en je moet echt heel veel vorm erin snijden. dan kom je in de knoei met je dijkjes. ik zou dus dunne laagjes vullen, bijv jam of ganache.

als je toch een echte vulling vulling wil, kan je de schedel dan niet op een gevulde ondertaart zetten?

je kan me altijd mailen.

heb je misschien een foto van de taart welke jij gemaakt hebt?

evt een ondertaart is nog mogelijk...vooralsnog probeer ik me aan de opdrachtgeverswensen zoveel gehoor te geven :D  :D  :D