1

Onderwerp: Cakeboards bijsnijden?

Hoi allemaal,

Ik maak binnenkort m'n eerste stapeltaart: 3 lagen 24 cm, 22 cm en 18 cm. Maar ik werk met springvormen en niet met bakpannen, dus de maten zijn net wat anders en de cakeboarden passen dus niet precies...
Kan ik deze zelf bijsnijden/knippen? Of kan ik dan toch beter 2 kartonnetjes er tussen doen?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Groetjes,
Lammetje

ps. Het is overigens voor 1 keer want een vriend gaat voedselveilige plastic plaatjes maken voor tussen m'n taarten :D

2

Re: Cakeboards bijsnijden?

Ik zou dan eerder cakeboards kiezen die tot een cm kleiner zijn.. bij snijden gaat erg lastig worden.

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

3

:think: heb je de stapel al eens gemaakt mbv je bakblikken? (gewoon op de kop stapelen).
Het is natuurlijk erg persoonlijk, maar een stapel met 2cm grootte-verschil tussen de lagen ziet er minder fraai uit, dan wanneer je bijv 5cm grootte-verschil hebt.

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

4

Jij bent wakkerder dan ik Carien  :lol:  Naar die combi had ik niet eens gekeken  :o ben het met je eens, stapelen met maar 2 cm verschil is niet mooi..

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

5

Ha ladies,

Ik was al wel een beetje bang dat 2 cm verschil niet zo mooi wordt... Ik vind het toch lastig om het met springvormen goed te krijgen, maar ja ik vind het ook zonde om nu allemaal bakpannen aan te schaffen...
Misschien dat het dan toch maar 28-22-18 wordt, dat is wel mooier denk ik ;)

Maar dan blijft de vraag: cakeboard of kartons?

Cakeboard

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

7

Lammetje schreef:

.... ook zonde om nu allemaal bakpannen aan te schaffen...

ik gebruik ze gewoon bij/door elkaar hoor, m'n springvormen en m'n (2 ;) ) bakpannen

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

Ik ook  :D  (door elkaar) maar ik gebruik heel vaak kartons ligt er een beetje aan wat het beste uitkomt  :thumb:

Groetjes Romee,
Weer begonnen, net even anders!

9

bedankt ladies!
ok, dus een cakeboard is steviger en ook op maat te snijden?

10

Ik denk niet dat je die makkelijk op maat kunt snijden.

11

ik zeg cakeboard en 5 cm of 2 cm is volgens mij vooral voorkeur. Soms is 2 cm best mooi wanneer je hoge kapsels hebt. Ik doe het niet vaak, maar mijn Lee Towers taart was ook met het verspringen van 2 cm. Zie:
http://94.100.120.89/1265450001-1265500000/1265464701-1265464800/1265464749_5_8BaT.jpeg. Ik hou ook meer van 5 cm..maar weet niet wat je voor taart moet maken?

Als het om te proberen is zou ik het gewoon eens doen..als het een opdracht is zou ik niet gaan voor een sprong van 2 cm en 1 van 4 cm..dat ziet er denk ik vreemd uit

Everyday is chocolateday...
Schrijf je voor geweldige workshops en gastworkshops in via www.j4cake.nl