76

Re: Bruidstaartje en Stapeltaartje - Het Rampeplan

nou lekker door gaan met bakken!!!

en blech wat een rot reacties weer allemaal!!! schaam je diep! gezellig forum zeg!!! er is zo'n leuk topic gestart door iemand over hygiene! helaas is deze al gesloten na wat goed door dachte reacties van andere. misschien een aanrader voor de klagers om deze even te lezen!!!

77

Een bakkersdiploma of iets dergelijks geeft ook nog geen garantie dat iets hygienisch wordt gedaan hoor....heb ook verhalen gehoord van bakkers waar iets op de grond viel....en het vervolgens gewoon weer verkocht werd....dus nee.......en de negatieve reakties komen vooral van dezelfde persoon....dus laat nou maar varen...........tis wel duidelijk lijkt me!

Een nieuwe, superverslavende hobby gevonden!

78

mama nancy schreef:

weet zo even niet wie het schreef, maar niet iedereen heeft de ruimte om een aparte keuken voor alleen je taartjes en als het toch hobby is....

Je bedoeld mij waarschijnlijk. Ik schreef dat de ruimte of de omstandigheden waarin/waaronder je bezig bent wellicht niet geschikt zijn voor de productie van taarten die bestemd zijn voor de verkoop.
Als je taarten maakt terwijl je kinderen niet in buurt zijn ('s avonds als ze in bed liggen bijvoorbeeld) loop je ook geen risico's dat ze er aan zullen zitten. Daar heb je helemaal geen aparte keuken voor nodig.
En in het meest extreme geval zou je misschien moeten concluderen dat taarten maken voor de verkoop in de gegeven omstandigheden niet kan... Dat is misschien niet leuk maar wel realistisch.
Bovenstaand is een theoretisch verhaal en slaat niet perse op de situatie van Inky.
Inky, ik heb nog een keer naar je taarten gekeken en ik vind dat je hartstikke leuke taarten maakt hoor. Maar door je openhartigheid mbt de kinderhandjes aan de taart roep je nu eenmaal veel reacties op die soms best heftig kunnen zijn omdat het hier wel over het bereiden van voedsel voor anderen gaat.

Life is what you bake it.

79

dan houd je volgende keer toch je snater als iets je niet aanstaat. dit forum is net zo goed voor de gefrustreerde verhalen en even het kwijt willen van je dompers etc! maak er niet zo'n probleem van!

80

Amen.

Ik blijf in ieder geval de wespen met een argus oog volgen, Liesjuh.

.

81 Laatst bewerkt door Taartenmarie (16-08-2011 10:30)

christine-h schreef:

dit forum is net zo goed voor de gefrustreerde verhalen en even het kwijt willen van je dompers etc!

Precies, gelukkig mag iedereen hier zijn zegje doen over heel veel verschiilde onderwerpen en mensen kunnen daar dan op reageren. De een doet dat op een iets vriendelijkere toon dan de ander maar ook dat mag (tot op zekere hoogte).
Verder lijkt me dat de meesten die een punt hebben willen maken dat wel gedaan hebben en dat Inky op verschillende fronten heel veel van dit topic heeft geleerd  ;)

Life is what you bake it.

82

...dat Inky op verschillende fronten veel van dit topic heeft geleerd...

En niet alleen Inky!

If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?

83

maar nu weten we het allemaal wel, kan dit topic dan nu eindelijk naar de achtergrond verschuiven??

Groetjes, Dorothea.

christine-h schreef:

dan houd je volgende keer toch je snater als iets je niet aanstaat. dit forum is net zo goed voor de gefrustreerde verhalen en even het kwijt willen van je dompers etc! maak er niet zo'n probleem van!

ik geloof dat dit ook niet de beste manier is om met elkaar om te gaan....

I never met a calorie I didn't like....

85

Dot schreef:

maar nu weten we het allemaal wel, kan dit topic dan nu eindelijk naar de achtergrond verschuiven??

:thumb:

Veel liefs Rafaëla

86

Rafaela schreef:
Dot schreef:

Daar ben ik ook voor..

Carpe Diem... dat heb ik zeker geleerd het afgelopen jaar..

Debsters schreef:
Rafaela schreef:
Dot schreef:

Daar ben ik ook voor..

Ik ook, het moet niet zo zijn dat mensen niets meer durven te posten/ vertellen, zou zooooo zonde zijn.

cake my day

Dan moeten we niet blijven reageren.. dan lukt dat nooit.. :lol:

Groetjes Natasja!

89

Inky het was absoluut niet mijn bedoeling om je te ontmoedigen want zoals ik al eerder zei:  Als je niet veel kan bakken dan leer je ook nooit wat bij! En zoveel bakken voorjezelf is ook niet goed voor de tandjes  :D

Ik denk dat hier 2 dingen door elkaar zijn gaan lopen door jou eerlijke manier van posten.
Dus meid lekker blijven bakken en blijven posten!

90

Ik denk dat we de discussie nu wel gehad hebben. :S
Liever sluit ik het topic niet, zodat Inky nog reacties op haar taart! kan krijgen.

Dus zorg er allemaal dan ook voor dat sluiten niet nodig is.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

91

ten eerste: je taartjes zien er leuk uit en je moet vooral doorgaan met taartjes maken en oefenen...
En dat er een keer iets gebeurt me je taart, dat kan iedereen overkomen..

Maar toch moet ik even kwijt dat ik schrik van de hoeveelheid mensen die het "geen probleem" vinden om een taart te verkopen maar kindervingers in hebben gezeten...
Wat anderen doen moet iedereen voor zich weten, maar persoonlijk vind ik dat als je iets maakt voor iemand ANDERS dat je dan hygienisch moet werken!
Het is wel lekker makkelijk om je te verschuilen achter wat ze bij de smaakpolitie doen of bij te bakker maar zelf vind ik dat geen excuus!

Ik denk zelf dat ik in deze situatie de klant het probleem voor gelegd zou hebben, en kijken wat ze er zelf van vond.. om vervogens de taart gratis aan te bieden (als ze de taart nog wil hebben).

92

Ohhh, nou hijs het topic weer naar boven....  :s hahaha.

Inky, ik heb het ergens in een ander topic ook al geroepen:
GO GIRL...hahaha.

We blijven oefenen (ik calculeer mezelf even in als iemand die nog hoop moet oefenen...). En je schreef ergens dat je volgende keer niet zo eerlijk bent als je een foto plaatst.
Meid dat vind ik jammer. Aan de andere kant, gezien alle reacties begrijp ik het volkomen.

Maar goed, men kan beter direct 'tegen je' praten dan ergens anders ' over je' ...vind ik persoonlijk..hihihihi...

Lekker van je vakantie genieten en tot de volgende taart. :Y

Grtls Irene
Ik ben niet gestoord, ik ben mentaal hilarisch!!

93

Noompie schreef:

Ik denk zelf dat ik in deze situatie de klant het probleem voor gelegd zou hebben, en kijken wat ze er zelf van vond.. om vervogens de taart gratis aan te bieden (als ze de taart nog wil hebben).

Dat vind ik ook een goede oplossing!

Carpe Diem... dat heb ik zeker geleerd het afgelopen jaar..

94

hahaha en nog meer van het zelfde weer opnieuw ..... :S

dnek dat eht handig is om gewoon alle reactie ste verwijderen en nu de kans te laten voor de leuke reacties op de taart! zonder meningen over kindervingers! :Y

95

Mee eens.

Inky@Homebakery schreef:
willemz schreef:

Inky, ik hoop dat je tussen de hele discussie door de reacties op je taarten nog kunt vinden :lol: Die waren er wel :Y

Ja hoor heb die zeker gelezen en was daar ook erg blij mee. Maar werd een beetje moedeloos van die discussie die hier ontstond. Want daar ging het bij mij niet om. Ja het was fout, Nee had um niet moeten verkopen maar een jochie van 6 diep ongelukkig maken op zijn verjaardag. Mensen heb um nu echt wel ......

Groetjes Inky

inky: het gaat allang niet meer over de "stunt" van je zoontje.
er word gewoon op een vrouwen manier gezeurd over bijna niks.
(jaaahaaaaaaaa, ik weet het; hygiene IS en BLIJFT belangrijk!)
er spelen gewoon heeel andere dingen die deze discussie verhit houden :lol:

97

Ben ook nog maar een beginner en erg trots op m'n taartjes ookal zijn ze niet super strak, iedereen doet z'n best en als je er anderen mee kan blij maken... Top toch!